Skip to content

Exterieur

Interieur

Exclusieve auto kopen bij Driving Passion Den Bosch
ME85

Informatie

Kenners noemen dit de laatste echte BMW Roadster met de laatste echte BMW M 6 cilinder motor, do we need to say more!? De kilometerstand is volledig gedocumenteerd en alle boekjes zijn aanwezig. De auto is enkel bij de BMW dealer onderhouden. Sinds ruim drie jaar in mijn eigen bezit en daarvoor zijn er nog twee andere eigenaren geweest. Toen ik hem kocht zaten de eerste achterbanden er nog op, een statement! De auto heeft altijd binnen gestaan en is altijd met de hand gewassen. Slechts 1425 stuks in de ECE specificatie met het stuur aan de linkerkant verlieten de fabriek. Met deze kilometerstand en staat is dit een auto voor échte kenner en liefhebbers. Een ding weet ik zeker, spijt gaat u van deze auto niet krijgen!

De motor domineert de hele ervaring. 343PK en 365NM op de klassieke manier, omhoog dat toerental! Tot maar liefst 8000 toeren kun je doorgaan. Het geluid, de gasaanname en het gemak waarmee de motor in de toeren klimt zijn van een zeldzaam niveau. Deze motor won niet voor niets 6 jaar op rij de Engine of the Year Awards. Door het lage gewicht kun je de auto ook zeer schakellui rijden. Knap dat ze deze vorm van civilisatie bij een dermate sportief blok voor elkaar hebben gekregen.

Dit is zonder twijfel een van de meest pure BMW M modellen ooit. Zie het als een rond de 75 kg lichtere en sportievere BMW M3 E46. De Z4 M leent zijn compound reminstallatie van de M3 CSL. De Z4 M beschikt over de laatste versie van de S54 motor met de Siemens MSS70 motor elektronica en de verbeterde lager schalen. De transmissie geeft een super gevoel en door het sperdifferentieel op de achteras grijpt de achterkant zich bij het accelereren uit bochten prachtig vast. Dit is mede te danken aan de volledig aluminium wielophanging en de specifieke afstemming door de meesters van BMW Motorsport. Ook door het lage gewicht, de zeer goede carrosserie stijfheid en de korte wielbasis is dit een uiterst vermakelijke auto.

Met het dak open hoor je de motor nog beter en wordt de beleving nog puurder. Als de auto goed warm is, dan begint hij te ploffen uit de uitlaat. Wat een feestje! Het dak opent en sluit extreem snel, ongeveer in 10 seconden is alles klaar. Daarnaast is de isolatie zeer goed, tot rond de 200 km/h hoor je weinig windgeluiden. Ondanks dat dit een van de meest pure en vermakelijke BMW M types is kun je er ook rustig in cruisen. Wil je dat? Soms wel maar meestal overmeestert de euforie je en ga je toch voor een wat spannendere manier van voortbeweging. Deze wegligging en deze motor, perfectie!

———————————————————————————————————————————————————————————————————————–

The last real BMW Roadster with naturally aspirated engine. And what kind of an engine! In this M type the BMW S54 straight six with double overhead camshafts, 24 valves, Valvetronic, 6 throttlevalves in the inlet channels, 3,2 litre, 343 DIN Horsepower and 365 Nm torque. It revs up to 8000 RPM easily. This engine won the “Engine of the Year” award 6 years in a row. And all that in a car of little more than 1400 kg. Sheer driving pleasure, sheer driving passion!

The Z4M differs from the normal Z4 in much more aspects than you would expect. Lower suspension with stiffer links and different absorbers, direct hydraulic power steering in stead of the electric steering in the normal Z4. Different gearbox with close ratio 6 speeds, More direct gearshifting, differential with lock up, 4 pipe exhaust system, different battery position, normal instead of run flat tyres, brake system of the M3 CSL.

This particular car has only 40.500 Km and is in immaculate condition. No need to say that the history is complete and the km are documented. Maintenance is only done at BMW dealerships.

Compared tot he legendary E46 M3 this car is even more fun to drive as it is lighter and you are positioned lower tot he ground. Compared tot he Z3M the car is much stiffer and has a far better handling accordingly. Compared to the Z4 successors there is no comparision whatsoever as they are turbo driven and weigh far more!

This car offers more fun than most Porsches and most far more expensive sportscars as it is so direct, so easy to handle, and so fast on country roads! On the other hand relaxed cruising is also possible as the engine is so easy going also at low revs.

There are not many left of the 1425 cars which are build in the European specification in this immaculate condition and with this low mileage.

Our export price for registration outside of the Netherlands is €..,…,-

Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)
Upholstery LEDERAUS. WALKNAPPASCHWARZ (LSSW)
S230A M Sports Suspension
S249A Multifunction F Steering Wheel
S380A Hardtoppreparation
S387A Wind Deflector
S399A Softtop Electromech Allautom
S423A Floor Mats Velours
S428A Warning Triangle And First Aid Kit
S431A Interior Mirror With Automatic dip
S441A Smoker Package
S494A Seat Heating Driverpassenger
S4MYA Int. Trim Leahter Carbonstr. Black
S502A Headlight Cleaning System
S522A Xenon Light
S534A Automatic Air Conditioning
S548A Kilometercalibrated Speedometer
S609A Navigation System Professional
S676A HiFi Speaker System
S710A M Sports Steering Wheel Multifunction
S711A M Sportseats
S785A White Direction Indicator Lights

Type

1e toelating

Transmissie

Aandrijfwijze

Motor

Koppel

Vermogen

Brandstof

Brandstof verbruik

Brandstof verbruik realistisch

Inhoud brandstoftank

Topsnelheid

Acceleratie 0-100

Wielen voor

Wielen achter

Breedte

Lengte

Hoogte

Zitplaatsen

Gewicht EU

Gewicht RDW

Aantal eigenaren

Nederlandse nieuwprijs +/-

Marge/BTW

BMW Z4 M Roadster E85

18-10-2006

Handgeschakeld (6)

Achter

3.2 L6

365 NM

343 PK

Benzine

12,1 l/100km

13,7 l100km

55 liter

250 (Begrensd)

5 sec

225/45/R18

255/40 R18

4113 mm

1781 mm

1287 mm

2

1485 kg

1385 kg

3

€ 90.000,-

Marge

Datum

29-8-2007

21-10-2010

24-4-2012

21-8-2014

6-6-2016

19-6-2018

Kilometer

6.089

17.766

20.398

24.234

29.977

35.588

Werkzaamheden

Running in inspection

Oil service

Oil service, micro filter

Oil service, inspektion 2, micro filter

Oil service, micro filter

Inspektion 1

Deze auto wordt standaard afgeleverd met onderstaande punten:

  • Onderhoudsbeurt en controle volgens schema fabrikant
  • Minimaal 6 maanden geen voorgeschreven onderhoud nodig
  • Nieuwe of minimaal 8 maanden geldige APK
  • NL kenteken en tenaamstelling
  • Volle tank Shell V-Power brandstof

Uiteraard zijn overige wensen bespreekbaar.

Garantie

  • 3 maanden/10.000km op draaiende delen motor en versnellingsbak

Kenners noemen dit de laatste echte BMW Roadster met de laatste echte BMW M 6 cilinder motor, do we need to say more!? De kilometerstand is volledig gedocumenteerd en alle boekjes zijn aanwezig. De auto is enkel bij de BMW dealer onderhouden. Sinds ruim drie jaar in mijn eigen bezit en daarvoor zijn er nog twee andere eigenaren geweest. Toen ik hem kocht zaten de eerste achterbanden er nog op, een statement! De auto heeft altijd binnen gestaan en is altijd met de hand gewassen. Slechts 1425 stuks in de ECE specificatie met het stuur aan de linkerkant verlieten de fabriek. Met deze kilometerstand en staat is dit een auto voor échte kenner en liefhebbers. Een ding weet ik zeker, spijt gaat u van deze auto niet krijgen!

De motor domineert de hele ervaring. 343PK en 365NM op de klassieke manier, omhoog dat toerental! Tot maar liefst 8000 toeren kun je doorgaan. Het geluid, de gasaanname en het gemak waarmee de motor in de toeren klimt zijn van een zeldzaam niveau. Deze motor won niet voor niets 6 jaar op rij de Engine of the Year Awards. Door het lage gewicht kun je de auto ook zeer schakellui rijden. Knap dat ze deze vorm van civilisatie bij een dermate sportief blok voor elkaar hebben gekregen.

Dit is zonder twijfel een van de meest pure BMW M modellen ooit. Zie het als een rond de 75 kg lichtere en sportievere BMW M3 E46. De Z4 M leent zijn compound reminstallatie van de M3 CSL. De Z4 M beschikt over de laatste versie van de S54 motor met de Siemens MSS70 motor elektronica en de verbeterde lager schalen. De transmissie geeft een super gevoel en door het sperdifferentieel op de achteras grijpt de achterkant zich bij het accelereren uit bochten prachtig vast. Dit is mede te danken aan de volledig aluminium wielophanging en de specifieke afstemming door de meesters van BMW Motorsport. Ook door het lage gewicht, de zeer goede carrosserie stijfheid en de korte wielbasis is dit een uiterst vermakelijke auto.

Met het dak open hoor je de motor nog beter en wordt de beleving nog puurder. Als de auto goed warm is, dan begint hij te ploffen uit de uitlaat. Wat een feestje! Het dak opent en sluit extreem snel, ongeveer in 10 seconden is alles klaar. Daarnaast is de isolatie zeer goed, tot rond de 200 km/h hoor je weinig windgeluiden. Ondanks dat dit een van de meest pure en vermakelijke BMW M types is kun je er ook rustig in cruisen. Wil je dat? Soms wel maar meestal overmeestert de euforie je en ga je toch voor een wat spannendere manier van voortbeweging. Deze wegligging en deze motor, perfectie!

—————————————————————————————————————————–

The last real BMW Roadster with naturally aspirated engine. And what kind of an engine! In this M type the BMW S54 straight six with double overhead camshafts, 24 valves, Valvetronic, 6 throttlevalves in the inlet channels, 3,2 litre, 343 DIN Horsepower and 365 Nm torque. It revs up to 8000 RPM easily. This engine won the “Engine of the Year” award 6 years in a row. And all that in a car of little more than 1400 kg. Sheer driving pleasure, sheer driving passion!

The Z4M differs from the normal Z4 in much more aspects than you would expect. Lower suspension with stiffer links and different absorbers, direct hydraulic power steering in stead of the electric steering in the normal Z4. Different gearbox with close ratio 6 speeds, More direct gearshifting, differential with lock up, 4 pipe exhaust system, different battery position, normal instead of run flat tyres, brake system of the M3 CSL.

This particular car has only 40.500 Km and is in immaculate condition. No need to say that the history is complete and the km are documented. Maintenance is only done at BMW dealerships.

Compared tot he legendary E46 M3 this car is even more fun to drive as it is lighter and you are positioned lower tot he ground. Compared tot he Z3M the car is much stiffer and has a far better handling accordingly. Compared to the Z4 successors there is no comparision whatsoever as they are turbo driven and weigh far more!

This car offers more fun than most Porsches and most far more expensive sportscars as it is so direct, so easy to handle, and so fast on country roads! On the other hand relaxed cruising is also possible as the engine is so easy going also at low revs.

There are not many left of the 1425 cars which are build in the European specification in this immaculate condition and with this low mileage.

Our export price for registration outside of the Netherlands is €..,…,-

Colour BLACK SAPPHIRE

METALLIC (475)

Upholstery LEDERAUS. WALKNAP-

PASCHWARZ (LSSW)

S230A M Sports Suspension
S249A Multifunction F

Steering Wheel

S380A Hardtoppreparation
S387A Wind Deflector
S399A Softtop Electro-

mech Allautom

S423A Floor Mats Velours
S428A Warning Triangle

And First Aid Kit

S431A Interior Mirror With

Automatic dip

S441A Smoker Package
S494A Seat Heating

Driver-passenger

S4MYA Int. Trim Leahter

Carbonstr. Black

S502A Headlight Cleaning System
S522A Xenon Light
S534A Automatic Air
Conditioning
S548A Kilometercalibrated

Speedometer

S609A Navigation System
Professional
S676A HiFi Speaker System
S710A M Sports Steering

Wheel Multifunction

S711A M Sportseats
S785A White Direction

Indicator Lights

Type

BMW Z4 M Roadster E85

1e toelating

18-10-2006

Transmissie

Handgeschakeld (6)

Aandrijfwijze

Achter

Motor

3.2 L6

Koppel

365 NM

Vermogen

343 PK

Brandstof

Benzine

Brandstof verbruik

12,1 l/100km

Brandstof verbruik realistisch

13,7 l100km

Inhoud brandstoftank

55 liter

Topsnelheid

250 (Begrensd)

Acceleratie 0-100

5 sec

Wielen voor

225/45/R18

Wielen achter

255/40 R18

Breedte

4113 mm

Lengte

1781 mm

Hoogte

1287 mm

Zitplaatsen

2

Gewicht EU

1485 kg

Gewicht RDW

1385 kg

Aantal eigenaren

3

Nederlandse nieuwprijs +/-

€ 90.000,-

Marge/BTW Marge

Datum

Kilometer

Werkzaam-

heden

29-8-2007

6.089

Running in inspection

21-10-2010

17.766

Oil service

24-4-2012

20.398

Oil service, micro filter

21-8-2014

24.234

Oil service, inspektion 2, micro filter

6-6-2016

29.977

Oil service, micro filter

19-6-2018

35.588

Inspektion 1

Deze auto wordt standaard afgeleverd met onderstaande punten:

  • Onderhoudsbeurt en controle volgens schema fabrikant
  • Minimaal 6 maanden geen voorgeschreven onderhoud nodig
  • Nieuwe of minimaal 8 maanden geldige APK
  • NL kenteken en tenaamstelling
  • Volle tank Shell V-Power brandstof

Uiteraard zijn overige wensen bespreekbaar.

Garantie

  • 3 maanden/10.000km op draaiende delen motor en versnellingsbak

Overig aanbod

Klik Hier
Aanbod

Klik Hier

BMW 125i M-Sport Coupé E82
201158.500 km €VERWACHT
Klik Hier
Aanbod

Klik Hier

BMW 335i M-Sport Cabriolet E93
201185.000 km€VERWACHT
Klik Hier
Aanbod

Klik Hier

BMW M340i Limousine G20
202223.000 km€59.950,-
Back To Top