Skip to content

Exterieur

Interieur

Schermafbeelding 2019-09-25 om 18.02.58

Informatie

BMW M5 E39 Individual in de kleur Silverstone metallic. Er is aan deze M5 nooit een exterieur deel gespoten, geheel eerste lak. Slechts 61.500 kilometer en compleet met alle bijbehorende documentatie en een keurig afgestempeld service boekje. Deze M5 heeft naast het leren dashboard en de leren deurpanelen een alcantara hemelbekleding en (nog nooit gezien) kofferbak bekleding. Een andere zeer zeldzame optie is de doorlopende middenconsole achter met een koelvak voor blikjes drinken. De luxe en look van het geheel in leer en alcantara gehulde interieur zijn fantastisch en maken deze auto af. Al deze speciale opties zijn af fabriek geleverd.

Deze M5 is altijd in liefkozende handen geweest, dat is aan alles te zien. De auto is zo goed als nieuw, lakwerk, velgen en het interieur zijn smetteloos. De vorige eigenaar heeft het exterieur van de auto laten behandelen met een Ceramic Pro glascoating. Hierdoor is de auto veel makkelijker schoon te houden en is hij beschermd tegen lichte krassen.

Over de M5 E39 is al veel geschreven en gezegd, voor veel liefhebbers is dit het ultieme M5 model. Het is voor de Europese markt de laatste M5 die met een handgeschakelde transmissie werd geleverd. Tevens is het de laatste M5 die nog een analoge rijervaring biedt. De styling is tijdloos, de kwaliteit weergaloos. Wereldwijd zijn er slechts 7.895 exemplaren in ECE specificatie met het stuur aan de linkerkant geproduceerd. Velen hiervan hebben de tand des tijds helaas niet doorstaan, een écht perfecte M5 is vandaag de dag erg zeldzaam.

De 400pk motor gecombineerd met het relatief lage gewicht en de handbak maken het rijden in deze auto tot een zeer bijzondere ervaring. De vijf liter V8 motor heeft dubbele continu variabele Vanos en beschikt per cilinder over een aparte gasklep. Zelfs van helemaal onderin trekt hij zeer stevig door. Bovenin schreeuwt hij het uit van genot en wordt hij in tegenstelling tot veel nieuwe auto’s alleen maar krachtiger. De gaspedaal respons is lineair en direct zoals dat alleen bij de atmosferische M modellen voorkomt. De feedback die u als bestuurder krijgt is ongefilterd op een manier die we vandaag de dag niet meer kennen. Als bestuurder krijgt u een glimlach van oor te oor – gegarandeerd!

Ten opzichte van een M3 uit dezelfde periode leent de M5 zich beter om óók soms rustig te rijden. Het voelt niet alsof de auto u licht opjaagt, dat doet hij alleen als u daar ook zelf voor kiest. Dit is typisch een auto met twee gezichten, alsof hij denkt: ”ben serieus waar nodig, onserieus waar mogelijk”. De auto werd geïntroduceerd in 1998 en was toen de snelste sedan ter wereld. Wat men toen nog niet wist is dat dit een gouden periode van de automobielbouw was. Een periode die de geschiedenis ingaat als het beste van het moderne en het beste van het klassieke.

Zoekt u een mooie en waardevaste E39 M5 in een unieke uitvoering en in een onberispelijke staat? Beter wordt het niet!

———————————————————————————————————————————————————————————————————————–

BMW M5 E39 Individual in Silverstone Metallic without any renewed painting, all first paint. Only 61.500 kilometres on the clock, fully and completely documented. This M5 has not only full leather upholstery but also the dashboard and the door panelling is covered with leather. Not only the ceiling, but also the trunk is completely covered with alcantara, which we never saw before. Another rare option is the middle console that is extended to the rear seats and contains a cooling function for cold drinks. All these options are mounted directly during final assembly in the factory. The sheer luxury of these features is phenomenal.

This M5 has clearly always painstakingly been taken care of. The car is like brand new, painting, wheels and the interior are in excellent state. The last owner had the exterior treated with a Cerammic Pro Glasscoating, which enables much easier cleaning and protects against tiny scratches.

Much has been said and written about the E39 M5 already. For many this model is the ultimate M5. For the European market this was the latest M5 that was delivered with a manual gearbox. It is also the last model with an analogue driving experience. The styling is beautifully timeless and the building quality unrivalled in those days. Worldwide only 7895 in European specification and LHD were produced. Many of them have been worn out or demolished, a really perfect M5 is extremely rare these days.

The 400Hp engine combined with the relatively low weight and the manual gearbox offer an extraordinary driving experience. The 5 litre V8 engine has double continuously variable Vanos camshaft adjustment and contains separate throttle valves per cylinder. Because of this the engine pulls already at comparably low revs. At high revs the engine roars like a wild beast and the power only increases, very different compared with more recent cars. Throttle response is extremely linear and direct, as it only can be in naturally aspirated M engines. The feedback you get as driver is unfiltered in a way we do not experience in modern cars any more. As driver definitely you will smile from ear to ear!

Compared to the legendary M3 from the same period this car is better suited for relaxed driving. The car does not hurry you up, it only does so if you choose for it yourself. It is typically a car with two faces, as if it thinks ‘be serious if needed and seriously fast where possible’ In the year 1998 as this model was introduced this was the fastest sedan worldwide. What mankind did not realize yet at that time is that these days were a golden period in car manufacturing. A period that will be remembered as the best of the modern era and the best of the classic era combined.

Looking for a beautiful and valuable investment E39 M5 in a truly unrivalled specification and a impeccable state? You’re not going to find a better M5!

Color
Upholstery
210
216
261
265
302
319
358
403
415
423
428
430
445
459
464
473
488
494
500
508
520
522
534
548
555
602
609
620
627
672
677
690
694
710
774
776
777
785
801
863
879
940
Silverstone Metallic – 425
Walk Nappa/schwarz – M1SW
Dynamic Stability Control (dsc)
Servotronic
Side Airbag For Rear Passengers
Tire Pressure Control (rdc)
Alarm System
Integrated Universal Remote Control
Climate Comfort Windscreen
Glas Roof, Electric
Sunblind For Rear Window
Floor Mats, Velour
Warning Triangle
Interior And Exterior Mirror Packa
High-end Rear Compartment Centre Console
Seat Adjustm., Electr. W. Memory
Skibag
Armrest, Front
Lumbar Support Driver/front Passenger
Seat Heating F Driver/front Passenger
Headlight Washer Sys/intensive Cleaning
Park Distance Control (pdc)
Foglights
Xenon Light
Automatic Air Conditioning
Speedometer With Kilometer Reading
On-board Computer
On-board Monitor With Tv
Navigation System Professional
Voice Input System
Complete Prep. Bmw Cellular Phone(nokia)
Cd Changer Bmw For 6 Cds
Hifi System Professional
Cassette Holder
Preparation For Cd Changer
M Leather Steering Wheel
Individual Wood Trim
Indiv. Roof-lining Alcantara Anthracite
Indiv. Luggage Comp. Trim Alcantara Anth
White Direction Indicator Lights
Germany Version
Europe/dealer Directory
German / On-board Documentation
Special Request Equipment
 Interieur-Leisten in “Titan-Line” (=KARBID GEBUERSTET) analog Serie Verriegelungsknopf, Lautsprecherblenden Tuer in schwarz Tueroeffner Titan-Line (= KARBID GEBUERSTET)
Type
1e toelating
Transmissie
Aandrijfwijze
Motor
Koppel
Vermogen
Brandstof
Brandstof verbruik
Brandstof verbruik realistisch
Inhoud brandstoftank
Topsnelheid
Acceleratie 0-100
Wielen voor
Wielen achter
Breedte
Lengte
Hoogte
Zitplaatsen
Gewicht EU
Gewicht RDW
Nederlandse nieuwprijs +/-
Marge/BTW
BMW M5 E39 Limousine
09/02/00
Handgeschakeld (6)
Achter
5.0 V8
500 Nm bij 3800 rpm
400 pk bij 6600 rpm
Benzine
13 l/100km
15 l/100km
70 Liter
250 km/h (Begrensd)
5,3 sec
245/40/R18
275/35/R18
1,800 m
4,784 m
1,437 m
5
1795 KG
1695 KG
€130.000,-
Marge
19/04/00
01/09/00
28/02/01
19/02/02
08/03/04
29/03/06
20/03/08
22/03/10
28/03/12
15/04/14
15/10/18
2.148
12.383
20.718
34.773
44.283
46.630
48.335
51.118
53.009
55.690
58.671
Drive in check
Engine oil, micro filter
Engine oil
Inspection 1, micro filter
Oil service, micro filter
Oil service
Oil service
Oil service
Oil service
Inspection 1
Oil service

Deze auto wordt standaard afgeleverd met onderstaande punten:

  • Onderhoudsbeurt en controle volgens schema fabrikant
  • Minimaal 6 maanden geen voorgeschreven onderhoud nodig
  • Nieuwe of minimaal 8 maanden geldige APK
  • NL kenteken en tenaamstelling
  • Volle tank Shell V-Power brandstof

Uiteraard zijn overige wensen bespreekbaar.

Garantie

  • 3 maanden/10.000km op draaiende delen motor en versnellingsbak

BMW M5 E39 Individual in de kleur Silverstone metallic. Er is aan deze M5 nooit een exterieur deel gespoten, geheel eerste lak. Slechts 61.500 kilometer en compleet met alle bijbehorende documentatie en een keurig afgestempeld service boekje. Deze M5 heeft naast het leren dashboard en de leren deurpanelen een alcantara hemelbekleding en (nog nooit gezien) kofferbak bekleding. Een andere zeer zeldzame optie is de doorlopende middenconsole achter met een koelvak voor blikjes drinken. De luxe en look van het geheel in leer en alcantara gehulde interieur zijn fantastisch en maken deze auto af. Al deze speciale opties zijn af fabriek geleverd.

Deze M5 is altijd in liefkozende handen geweest, dat is aan alles te zien. De auto is zo goed als nieuw, lakwerk, velgen en het interieur zijn smetteloos. De vorige eigenaar heeft het exterieur van de auto laten behandelen met een Ceramic Pro glascoating. Hierdoor is de auto veel makkelijker schoon te houden en is hij beschermd tegen lichte krassen.

Over de M5 E39 is al veel geschreven en gezegd, voor veel liefhebbers is dit het ultieme M5 model. Het is voor de Europese markt de laatste M5 die met een handgeschakelde transmissie werd geleverd. Tevens is het de laatste M5 die nog een analoge rijervaring biedt. De styling is tijdloos, de kwaliteit weergaloos. Wereldwijd zijn er slechts 7.895 exemplaren in ECE specificatie met het stuur aan de linkerkant geproduceerd. Velen hiervan hebben de tand des tijds helaas niet doorstaan, een écht perfecte M5 is vandaag de dag erg zeldzaam.

De 400pk motor gecombineerd met het relatief lage gewicht en de handbak maken het rijden in deze auto tot een zeer bijzondere ervaring. De vijf liter V8 motor heeft dubbele continu variabele Vanos en beschikt per cilinder over een aparte gasklep. Zelfs van helemaal onderin trekt hij zeer stevig door. Bovenin schreeuwt hij het uit van genot en wordt hij in tegenstelling tot veel nieuwe auto’s alleen maar krachtiger. De gaspedaal respons is lineair en direct zoals dat alleen bij de atmosferische M modellen voorkomt. De feedback die u als bestuurder krijgt is ongefilterd op een manier die we vandaag de dag niet meer kennen. Als bestuurder krijgt u een glimlach van oor te oor – gegarandeerd!

Ten opzichte van een M3 uit dezelfde periode leent de M5 zich beter om óók soms rustig te rijden. Het voelt niet alsof de auto u licht opjaagt, dat doet hij alleen als u daar ook zelf voor kiest. Dit is typisch een auto met twee gezichten, alsof hij denkt: ”ben serieus waar nodig, onserieus waar mogelijk”. De auto werd geïntroduceerd in 1998 en was toen de snelste sedan ter wereld. Wat men toen nog niet wist is dat dit een gouden periode van de automobielbouw was. Een periode die de geschiedenis ingaat als het beste van het moderne en het beste van het klassieke.

Zoekt u een mooie en waardevaste E39 M5 in een unieke uitvoering en in een onberispelijke staat? Beter wordt het niet!

—————————————————————————————————————————–

BMW M5 E39 Individual in Silverstone Metallic without any renewed painting, all first paint. Only 61.500 kilometres on the clock, fully and completely documented. This M5 has not only full leather upholstery but also the dashboard and the door panelling is covered with leather. Not only the ceiling, but also the trunk is completely covered with alcantara, which we never saw before. Another rare option is the middle console that is extended to the rear seats and contains a cooling function for cold drinks. All these options are mounted directly during final assembly in the factory. The sheer luxury of these features is phenomenal.

This M5 has clearly always painstakingly been taken care of. The car is like brand new, painting, wheels and the interior are in excellent state. The last owner had the exterior treated with a Cerammic Pro Glasscoating, which enables much easier cleaning and protects against tiny scratches.

Much has been said and written about the E39 M5 already. For many this model is the ultimate M5. For the European market this was the latest M5 that was delivered with a manual gearbox. It is also the last model with an analogue driving experience. The styling is beautifully timeless and the building quality unrivalled in those days. Worldwide only 7895 in European specification and LHD were produced. Many of them have been worn out or demolished, a really perfect M5 is extremely rare these days.

The 400Hp engine combined with the relatively low weight and the manual gearbox offer an extraordinary driving experience. The 5 litre V8 engine has double continuously variable Vanos camshaft adjustment and contains separate throttle valves per cylinder. Because of this the engine pulls already at comparably low revs. At high revs the engine roars like a wild beast and the power only increases, very different compared with more recent cars. Throttle response is extremely linear and direct, as it only can be in naturally aspirated M engines. The feedback you get as driver is unfiltered in a way we do not experience in modern cars any more. As driver definitely you will smile from ear to ear!

Compared to the legendary M3 from the same period this car is better suited for relaxed driving. The car does not hurry you up, it only does so if you choose for it yourself. It is typically a car with two faces, as if it thinks ‘be serious if needed and seriously fast where possible’ In the year 1998 as this model was introduced this was the fastest sedan worldwide. What mankind did not realize yet at that time is that these days were a golden period in car manufacturing. A period that will be remembered as the best of the modern era and the best of the classic era combined.

Looking for a beautiful and valuable investment E39 M5 in a truly unrivalled specification and a impeccable state? You’re not going to find a better M5!

Color Silverstone Metallic – 425
Upholstery Walk Nappa/schwarz – M1SW
210 Dynamic Stability Control (dsc)
216 Servotronic
261 Side Airbag For Rear Passengers
265 Tire Pressure Control (rdc)
302 Alarm System
319 Integrated Universal Remote Control
358 Climate Comfort Windscreen
403 Glas Roof, Electric
415 Sunblind For Rear Window
423 Floor Mats, Velour
428 Warning Triangle
430 Interior And Exterior Mirror Packa
445 High-end Rear Compartment Centre Console
459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory
464 Skibag
473 Armrest, Front
488 Lumbar Support Driver/front Passenger
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
500 Headlight Washer Sys/intensive Cleaning
508 Park Distance Control (pdc)
520 Foglights
522 Xenon Light
534 Automatic Air Conditioning
548 Speedometer With Kilometer Reading
555 On-board Computer
602 On-board Monitor With Tv
609 Navigation System Professional
620 Voice Input System
627 Complete Prep. Bmw Cellular Phone(nokia)
672 Cd Changer Bmw For 6 Cds
677 Hifi System Professional
690 Cassette Holder
694 Preparation For Cd Changer
710 M Leather Steering Wheel
774 Individual Wood Trim
776 Indiv. Roof-lining Alcantara Anthracite
777 Indiv. Luggage Comp. Trim Alcantara Anth
785 White Direction Indicator Lights
801 Germany Version
863 Europe/dealer Directory
879 German / On-board Documentation
940 Special Request Equipment
 Interieur-Leisten in “Titan-Line” (=KARBID GEBUERSTET) analog Serie Verriegelungsknopf, Lautsprecherblenden Tuer in schwarz Tueroeffner Titan-Line (= KARBID GEBUERSTET)
Type BMW M5 E39 Limousine
1e toelating 09/02/00
Transmissie Handgeschakeld (6)
Aandrijfwijze Achter
Motor 5.0 V8
Koppel 500 Nm bij 3800 rpm
Vermogen 400 pk bij 6600 rpm
Brandstof Benzine
Brandstof verbruik 13 l/100km
Brandstof verbruik realistisch 15 l/100km
Inhoud brandstoftank 70 Liter
Topsnelheid 250 km/h (Begrensd)
Acceleratie 0-100 5,3 sec
Wielen voor 245/40/R18
Wielen achter 275/35/R18
Breedte 1,800 m
Lengte 4,784 m
Hoogte 1,437 m
Zitplaatsen 5
Gewicht EU 1795 KG
Gewicht RDW 1695 KG
Nederlandse nieuwprijs +/- €130.000,-
Marge/BTW Marge
19/04/00 2.148 Drive in check
01/09/00 12.383 Engine oil, micro filter
28/02/01 20.718 Engine oil
19/02/02 34.773 Inspection 1, micro filter
08/03/04 44.283 Oil service, micro filter
29/03/06 46.630 Oil service
20/03/08 48.335 Oil service
22/03/10 51.118 Oil service
28/03/12 53.009 Oil service
15/04/14 55.690 Inspection 1
15/10/18 58.671 Oil service

Deze auto wordt standaard afgeleverd met onderstaande punten:

  • Onderhoudsbeurt en controle volgens schema fabrikant
  • Minimaal 6 maanden geen voorgeschreven onderhoud nodig
  • Nieuwe of minimaal 8 maanden geldige APK
  • NL kenteken en tenaamstelling
  • Volle tank Shell V-Power brandstof

Uiteraard zijn overige wensen bespreekbaar.

Garantie

  • 3 maanden/10.000km op draaiende delen motor en versnellingsbak

Overig aanbod

Klik Hier
Aanbod

Klik Hier

BMW M240i xDrive Coupé G42
202214.000 km€€64.950,-
Klik Hier
Aanbod

Klik Hier

BMW 420i Luxury Line Coupé F33
2015105.000 km€VERKOCHT
Klik Hier
Aanbod

Klik Hier

BMW Alpina B5 Touring G31
202191.000 km €VERKOCHT
Back To Top