Exterieur
Interieur
Informatie
BMW M5 E39 Individual in de kleur Silverstone metallic. Er is aan deze M5 nooit een exterieur deel gespoten, geheel eerste lak. Slechts 61.500 kilometer en compleet met alle bijbehorende documentatie en een keurig afgestempeld service boekje. Deze M5 heeft naast het leren dashboard en de leren deurpanelen een alcantara hemelbekleding en (nog nooit gezien) kofferbak bekleding. Een andere zeer zeldzame optie is de doorlopende middenconsole achter met een koelvak voor blikjes drinken. De luxe en look van het geheel in leer en alcantara gehulde interieur zijn fantastisch en maken deze auto af. Al deze speciale opties zijn af fabriek geleverd.
Deze M5 is altijd in liefkozende handen geweest, dat is aan alles te zien. De auto is zo goed als nieuw, lakwerk, velgen en het interieur zijn smetteloos. De vorige eigenaar heeft het exterieur van de auto laten behandelen met een Ceramic Pro glascoating. Hierdoor is de auto veel makkelijker schoon te houden en is hij beschermd tegen lichte krassen.
Over de M5 E39 is al veel geschreven en gezegd, voor veel liefhebbers is dit het ultieme M5 model. Het is voor de Europese markt de laatste M5 die met een handgeschakelde transmissie werd geleverd. Tevens is het de laatste M5 die nog een analoge rijervaring biedt. De styling is tijdloos, de kwaliteit weergaloos. Wereldwijd zijn er slechts 7.895 exemplaren in ECE specificatie met het stuur aan de linkerkant geproduceerd. Velen hiervan hebben de tand des tijds helaas niet doorstaan, een écht perfecte M5 is vandaag de dag erg zeldzaam.
De 400pk motor gecombineerd met het relatief lage gewicht en de handbak maken het rijden in deze auto tot een zeer bijzondere ervaring. De vijf liter V8 motor heeft dubbele continu variabele Vanos en beschikt per cilinder over een aparte gasklep. Zelfs van helemaal onderin trekt hij zeer stevig door. Bovenin schreeuwt hij het uit van genot en wordt hij in tegenstelling tot veel nieuwe auto’s alleen maar krachtiger. De gaspedaal respons is lineair en direct zoals dat alleen bij de atmosferische M modellen voorkomt. De feedback die u als bestuurder krijgt is ongefilterd op een manier die we vandaag de dag niet meer kennen. Als bestuurder krijgt u een glimlach van oor te oor – gegarandeerd!
Ten opzichte van een M3 uit dezelfde periode leent de M5 zich beter om óók soms rustig te rijden. Het voelt niet alsof de auto u licht opjaagt, dat doet hij alleen als u daar ook zelf voor kiest. Dit is typisch een auto met twee gezichten, alsof hij denkt: ”ben serieus waar nodig, onserieus waar mogelijk”. De auto werd geïntroduceerd in 1998 en was toen de snelste sedan ter wereld. Wat men toen nog niet wist is dat dit een gouden periode van de automobielbouw was. Een periode die de geschiedenis ingaat als het beste van het moderne en het beste van het klassieke.
Zoekt u een mooie en waardevaste E39 M5 in een unieke uitvoering en in een onberispelijke staat? Beter wordt het niet!
—————————————————————————————————————————–
BMW M5 E39 Individual in Silverstone Metallic without any renewed painting, all first paint. Only 61.500 kilometres on the clock, fully and completely documented. This M5 has not only full leather upholstery but also the dashboard and the door panelling is covered with leather. Not only the ceiling, but also the trunk is completely covered with alcantara, which we never saw before. Another rare option is the middle console that is extended to the rear seats and contains a cooling function for cold drinks. All these options are mounted directly during final assembly in the factory. The sheer luxury of these features is phenomenal.
This M5 has clearly always painstakingly been taken care of. The car is like brand new, painting, wheels and the interior are in excellent state. The last owner had the exterior treated with a Cerammic Pro Glasscoating, which enables much easier cleaning and protects against tiny scratches.
Much has been said and written about the E39 M5 already. For many this model is the ultimate M5. For the European market this was the latest M5 that was delivered with a manual gearbox. It is also the last model with an analogue driving experience. The styling is beautifully timeless and the building quality unrivalled in those days. Worldwide only 7895 in European specification and LHD were produced. Many of them have been worn out or demolished, a really perfect M5 is extremely rare these days.
The 400Hp engine combined with the relatively low weight and the manual gearbox offer an extraordinary driving experience. The 5 litre V8 engine has double continuously variable Vanos camshaft adjustment and contains separate throttle valves per cylinder. Because of this the engine pulls already at comparably low revs. At high revs the engine roars like a wild beast and the power only increases, very different compared with more recent cars. Throttle response is extremely linear and direct, as it only can be in naturally aspirated M engines. The feedback you get as driver is unfiltered in a way we do not experience in modern cars any more. As driver definitely you will smile from ear to ear!
Compared to the legendary M3 from the same period this car is better suited for relaxed driving. The car does not hurry you up, it only does so if you choose for it yourself. It is typically a car with two faces, as if it thinks ‘be serious if needed and seriously fast where possible’ In the year 1998 as this model was introduced this was the fastest sedan worldwide. What mankind did not realize yet at that time is that these days were a golden period in car manufacturing. A period that will be remembered as the best of the modern era and the best of the classic era combined.
Looking for a beautiful and valuable investment E39 M5 in a truly unrivalled specification and a impeccable state? You’re not going to find a better M5!
Color | Silverstone Metallic – 425 |
Upholstery | Walk Nappa/schwarz – M1SW |
210 | Dynamic Stability Control (dsc) |
216 | Servotronic |
261 | Side Airbag For Rear Passengers |
265 | Tire Pressure Control (rdc) |
302 | Alarm System |
319 | Integrated Universal Remote Control |
358 | Climate Comfort Windscreen |
403 | Glas Roof, Electric |
415 | Sunblind For Rear Window |
423 | Floor Mats, Velour |
428 | Warning Triangle |
430 | Interior And Exterior Mirror Packa |
445 | High-end Rear Compartment Centre Console |
459 | Seat Adjustm., Electr. W. Memory |
464 | Skibag |
473 | Armrest, Front |
488 | Lumbar Support Driver/front Passenger |
494 | Seat Heating F Driver/front Passenger |
500 | Headlight Washer Sys/intensive Cleaning |
508 | Park Distance Control (pdc) |
520 | Foglights |
522 | Xenon Light |
534 | Automatic Air Conditioning |
548 | Speedometer With Kilometer Reading |
555 | On-board Computer |
602 | On-board Monitor With Tv |
609 | Navigation System Professional |
620 | Voice Input System |
627 | Complete Prep. Bmw Cellular Phone(nokia) |
672 | Cd Changer Bmw For 6 Cds |
677 | Hifi System Professional |
690 | Cassette Holder |
694 | Preparation For Cd Changer |
710 | M Leather Steering Wheel |
774 | Individual Wood Trim |
776 | Indiv. Roof-lining Alcantara Anthracite |
777 | Indiv. Luggage Comp. Trim Alcantara Anth |
785 | White Direction Indicator Lights |
801 | Germany Version |
863 | Europe/dealer Directory |
879 | German / On-board Documentation |
940 | Special Request Equipment |
Interieur-Leisten in “Titan-Line” (=KARBID GEBUERSTET) analog Serie Verriegelungsknopf, Lautsprecherblenden Tuer in schwarz Tueroeffner Titan-Line (= KARBID GEBUERSTET) |
Type | BMW M5 E39 Limousine |
1e toelating | 09/02/00 |
Transmissie | Handgeschakeld (6) |
Aandrijfwijze | Achter |
Motor | 5.0 V8 |
Koppel | 500 Nm bij 3800 rpm |
Vermogen | 400 pk bij 6600 rpm |
Brandstof | Benzine |
Brandstof verbruik | 13 l/100km |
Brandstof verbruik realistisch | 15 l/100km |
Inhoud brandstoftank | 70 Liter |
Topsnelheid | 250 km/h (Begrensd) |
Acceleratie 0-100 | 5,3 sec |
Wielen voor | 245/40/R18 |
Wielen achter | 275/35/R18 |
Breedte | 1,800 m |
Lengte | 4,784 m |
Hoogte | 1,437 m |
Zitplaatsen | 5 |
Gewicht EU | 1795 KG |
Gewicht RDW | 1695 KG |
Nederlandse nieuwprijs +/- | €130.000,- |
Marge/BTW | Marge |
19/04/00 | 2.148 | Drive in check |
01/09/00 | 12.383 | Engine oil, micro filter |
28/02/01 | 20.718 | Engine oil |
19/02/02 | 34.773 | Inspection 1, micro filter |
08/03/04 | 44.283 | Oil service, micro filter |
29/03/06 | 46.630 | Oil service |
20/03/08 | 48.335 | Oil service |
22/03/10 | 51.118 | Oil service |
28/03/12 | 53.009 | Oil service |
15/04/14 | 55.690 | Inspection 1 |
15/10/18 | 58.671 | Oil service |
Deze auto wordt standaard afgeleverd met onderstaande punten:
- Onderhoudsbeurt en controle volgens schema fabrikant
- Minimaal 6 maanden geen voorgeschreven onderhoud nodig
- Nieuwe of minimaal 8 maanden geldige APK
- NL kenteken en tenaamstelling
- Volle tank Shell V-Power brandstof
Uiteraard zijn overige wensen bespreekbaar.
Garantie
- 3 maanden/10.000km op draaiende delen motor en versnellingsbak