Exterieur
Interieur
Informatie
Ongelooflijk, een auto uit 1988 met origineel slechts 19.800km. Wie kent hem niet? Dit type Kadett was zeer populair in Nederland. Helaas zijn ze allemaal verbruikt. Dit is het model zonder katalysator met 129 pk. Bij het bekijken van deze auto gaat u terug in de tijd, fantastisch! Dit exemplaar is origineel in Nederland geleverd en afkomstig van de tweede eigenaar. Geheel originele lak.
De in september 1984 geïntroduceerde Kadett E was veel ronder vormgegeven dan zijn voorganger, vooral uit oogpunt van aerodynamica. De Kadett E was wederom leverbaar als drie- of vijfdeurs hatchback en als drie- of vijfdeurs stationwagon (nog steeds als Caravan) en als vierdeurs sedan. De Kadett E was vanaf het begin leverbaar met een ruime keuze aan benzine carburateur motoren en een dieselmotor: de 1.2S (55 pk), 1.3N (60 pk), 1.3S (75 pk), 1.6D (54 pk), 1.6S (85 pk), 1.8S (90 pk, carburateur) en de 1.8E GSi (115 pk benzine-injectie). De Kadett E werd in 1985 verkozen tot Auto van het Jaar, vooral vanwege zijn moderne aerodynamische carrosserie met een cw waarde van slechts 0,30
De GSi kreeg in 1986 een nieuwe tweelitermotor die in twee uitvoeringen werd uitgebracht, een die 116 pk met katalysator leverde en een zoals de onze met 129 pk zonder katalysator.
Ook in de rallysport was de Kadett E GSi zeer succesvol. Zo reden Paul Maaskant, Hans Stacey, Erwin Doctor en Maurice Bergsteyn het Internationaal Open Nederlands Rallykampioenschap en werden de rijders Erwin Doctor en Theo Badenberg in de Kadett GSi 16v van het Opel Dealer Team Holland, in 1991 tweede.
Wanneer u plaats neemt op de perfecte velours beklede sportstoelen en u kijkt op het zeer avantgardistische digitale dashboard dan kunt u zich in deze sporthistorie terug vinden. Vooral wanneer u de felle 2 liter motor de sporen geeft. Die heeft weinig moeite met de slechts 950 kg leeg gewicht van de auto. Volkswagen GTI rijders hadden veel respect voor zo een GSi.
Deze auto was aantoonbaar bijna 20 jaar bij zijn eerste eigenaar die hem eveneens aantoonbaar minutieus onderhouden heeft. Ook de tweede eigenaar heeft hem vertroeteld en eigenlijk alleen in een verzameling gehad. In deze absoluut originele en perfecte staat zoals u op de foto’s kunt zien en met slechts 19.800 km een absoluut verzamel exemplaar en helemaal niet meer te vinden.
English:
Unbelievable, a car from 1988 with an original only 19,800 km. Who doesn’t know this model? This type was very popular in the Netherlands. Unfortunately they are all used up. This is the 129 hp catalytic converter model. With this car you go back in time, fantastic! This car was delivered new in the Netherlands and is from the second owner. Fully original paint
The in 1984 introduced Opel Kadett E was much more smooth in design than its predecessor. The car was available as a hatchback with three or five doors, as a station wagon, called Caravan and as a four door saloon. The car had petrol engines from 55 hp up tot he first GSi 1,8 litre with 115 hp. In 1985 the car was selected to Car of the Year for is good overall concept and for its exceptional low drag with a cw factor of 0,30
In UK the car was named Vauxhal Astra and the name Astra was also used for its Opel predecessor. In 1986 a new 2 litre engine was put in the GSi with a power op 115 hp with catalisator and with 129 hp without catalyst. Our version has the 129 hp engine. In the rally world this Kadett E GSi was very successful and the car won many races.
If you take a seat in the perfectly contoured sport seats with nice velour’s upholstery and you take a look on the digital dashboard which was really an eye catcher at these days, you feel back at those days of sport successes. Especially if you use the power and the torque of this 2 litre you feel that 129 hp is more than enough for a car weight of only 950 kg. Quite sporty acceleration and a top speed of some 130-135 MPH made that many Golf GTI pilots had much respect for this Opel Kadett GSi.
This car stayed a little less wit hits first owner who treated the car with much care. Also the second owner treated the car exceptionally well and mainly kept it in his collection. Paperwork proves the history and the maintenance. The car in in absolute mint condition as also the pictures show. It is kept completely original and with this exceptionally low 19.800 km it is almost impossible to find.
Colour | Karmin Rot brilliant |
Upholstery | Velours stoff Laser |
– | HiFi geluid |
– | Analoge klok |
Type | Opel Kadett GSi |
1e toelating | 07-09-88 |
Transmissie | handgeschakeld 5 versnellingen |
Aandrijfwijze | voorwielaandrijving |
Motor | 2.0 L4 |
Koppel | 180 Nm bij 4600 rpm |
Vermogen | 130 pk bij 5600 rpm |
Brandstof | benzine |
Brandstof verbruik | 7,2 liter/100 km |
Brandstof verbruik realistisch | 9 liter/100 km |
Inhoud brandstoftank | 52 liter |
Topsnelheid | 206 km/h |
Acceleratie 0-100 | 0-100 km/h in 8,5 sec |
Wielen voor | 185/65 R14 |
Wielen achter | 185/65 R14 |
1,666 m | |
Lengte | 3,998 m |
Hoogte | 1,395 m |
Zitplaatsen | 4 |
Gewicht EU | 1077 KG |
Gewicht RDW | 977 KG |
Nederlandse nieuwprijs +/- | €18.000,- |
Marge/BTW | Marge |
Zie foto’s
Deze auto wordt standaard afgeleverd met onderstaande punten:
- Onderhoudsbeurt en controle volgens schema fabrikant
- Nieuwe APK
- Tenaamstelling
- Volle tank brandstof
Uiteraard zijn overige wensen bespreekbaar.