Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
skip to Main Content

Exterieur

Interieur

Schermafbeelding 2019-06-11 om 21.23.39

Informatie

Ongelooflijk, een auto uit 1988 met origineel slechts 19.800km. Wie kent hem niet? Dit type Kadett was zeer populair in Nederland. Helaas zijn ze allemaal verbruikt. Dit is het model zonder katalysator met 129 pk. Bij het bekijken van deze auto gaat u terug in de tijd, fantastisch! Dit exemplaar is origineel in Nederland geleverd en afkomstig van de tweede eigenaar. Geheel originele lak.

De in september 1984 geïntroduceerde Kadett E was veel ronder vormgegeven dan zijn voorganger, vooral uit oogpunt van aerodynamica. De Kadett E was wederom leverbaar als drie- of vijfdeurs hatchback en als drie- of vijfdeurs stationwagon (nog steeds als Caravan) en als vierdeurs sedan. De Kadett E was vanaf het begin leverbaar met een ruime keuze aan benzine carburateur motoren en een dieselmotor: de 1.2S (55 pk), 1.3N (60 pk), 1.3S (75 pk), 1.6D (54 pk), 1.6S (85 pk), 1.8S (90 pk, carburateur) en de 1.8E GSi (115 pk benzine-injectie). De Kadett E werd in 1985 verkozen tot Auto van het Jaar, vooral vanwege zijn moderne aerodynamische carrosserie met een cw waarde van slechts 0,30

De GSi kreeg in 1986 een nieuwe tweelitermotor die in twee uitvoeringen werd uitgebracht, een die 116 pk met katalysator leverde en een zoals de onze met 129 pk zonder katalysator.

Ook in de rallysport was de Kadett E GSi zeer succesvol. Zo reden Paul Maaskant, Hans Stacey, Erwin Doctor en Maurice Bergsteyn het Internationaal Open Nederlands Rallykampioenschap en werden de rijders Erwin Doctor en Theo Badenberg in de Kadett GSi 16v van het Opel Dealer Team Holland, in 1991 tweede.

Wanneer u plaats neemt op de perfecte velours beklede sportstoelen en u kijkt op het zeer avantgardistische digitale dashboard dan kunt u zich in deze sporthistorie terug vinden. Vooral wanneer u de felle 2 liter motor de sporen geeft. Die heeft weinig moeite met de slechts 950 kg leeg gewicht van de auto. Volkswagen GTI rijders hadden veel respect voor zo een GSi.

Deze auto was aantoonbaar bijna 20 jaar bij zijn eerste eigenaar die hem eveneens aantoonbaar minutieus onderhouden heeft. Ook de tweede eigenaar heeft hem vertroeteld en eigenlijk alleen in een verzameling gehad. In deze absoluut originele en perfecte staat zoals u op de foto’s kunt zien en met slechts 19.800 km een absoluut verzamel exemplaar en helemaal niet meer te vinden.

English:

Unbelievable, a car from 1988 with an original only 19,800 km. Who doesn’t know this model? This type was very popular in the Netherlands. Unfortunately they are all used up. This is the 129 hp catalytic converter model. With this car you go back in time, fantastic! This car was delivered new in the Netherlands and is from the second owner. Fully original paint.

The in 1984 introduced Opel Kadett E was much more smooth in design than its predecessor. The car was available as a hatchback with three or five doors, as a station wagon, called Caravan and as a four door saloon. The car had petrol engines from 55 hp up tot he first GSi 1,8 litre with 115 hp. In 1985 the car was selected to Car of the Year for is good overall concept and for its exceptional low drag with a cw factor of 0,30.

In the UK the car was named Vauxhal Astra and the name Astra was also used for its Opel predecessor. In 1986 a new 2 litre engine was put in the GSi with a power op 115 hp with catalisator and with 129 hp without catalyst. Our version has the 129 hp engine. In the rally world this Kadett E GSi was very successful and the car won many races.

If you take a seat in the perfectly contoured sport seats with nice velour’s upholstery and you take a look on the digital dashboard which was really an eye catcher at these days, you feel back at those days of sport successes. Especially if you use the power and the torque of this 2 litre you feel that 129 hp is more than enough for a car weight of only 950 kg. Quite sporty acceleration and a top speed of some 130-135 MPH made that many Golf GTI pilots had much respect for this Opel Kadett GSi.

This car stayed a little less then 20 years with its first owner who treated the car with much care. Also the second owner treated the car exceptionally well and mainly kept it in his collection. Paperwork proves the history and the maintenance. The car in in absolute mint condition as also the pictures show. It is kept completely original and with this exceptionally low 19.800 km it is almost impossible to find.

Colour
Upholstery
Karmin Rot brilliant
Velours stoff Laser
HiFi geluid
Analoge klok
Type
1e toelating
Transmissie
Aandrijfwijze
Motor
Koppel
Vermogen
Brandstof
Brandstof verbruik
Brandstof verbruik realistisch
Inhoud brandstoftank
Topsnelheid
Acceleratie 0-100
Wielen voor
Wielen achter
Breedte
Lengte
Hoogte
Zitplaatsen
Gewicht EU
Gewicht RDW
Nederlandse nieuwprijs +/-
Marge/BTW
Opel Kadett GSi
07-09-88
handgeschakeld 5 versnellingen
voorwielaandrijving
2.0 L4
180 Nm bij 4600 rpm
130 pk bij 5600 rpm
benzine
7,2 liter/100 km
9 liter/100 km
52 liter
206 km/h
0-100 km/h in 8,5 sec
185/65 R14
185/65 R14
1,666 m
3,998 m
1,395 m
4
1077 KG
977 KG
€18.000,-
Marge

Datum

Zie foto’s

Kilometer

Werkzaamheden

Deze auto wordt standaard afgeleverd met onderstaande punten:

  • Onderhoudsbeurt en controle volgens schema fabrikant
  • Nieuwe APK
  • Tenaamstelling
  • Volle tank brandstof

Uiteraard zijn overige wensen bespreekbaar.

Ongelooflijk, een auto uit 1988 met origineel slechts 19.800km. Wie kent hem niet? Dit type Kadett was zeer populair in Nederland. Helaas zijn ze allemaal verbruikt. Dit is het model zonder katalysator met 129 pk. Bij het bekijken van deze auto gaat u terug in de tijd, fantastisch! Dit exemplaar is origineel in Nederland geleverd en afkomstig van de tweede eigenaar. Geheel originele lak.

De in september 1984 geïntroduceerde Kadett E was veel ronder vormgegeven dan zijn voorganger, vooral uit oogpunt van aerodynamica. De Kadett E was wederom leverbaar als drie- of vijfdeurs hatchback en als drie- of vijfdeurs stationwagon (nog steeds als Caravan) en als vierdeurs sedan. De Kadett E was vanaf het begin leverbaar met een ruime keuze aan benzine carburateur motoren en een dieselmotor: de 1.2S (55 pk), 1.3N (60 pk), 1.3S (75 pk), 1.6D (54 pk), 1.6S (85 pk), 1.8S (90 pk, carburateur) en de 1.8E GSi (115 pk benzine-injectie). De Kadett E werd in 1985 verkozen tot Auto van het Jaar, vooral vanwege zijn moderne aerodynamische carrosserie met een cw waarde van slechts 0,30

De GSi kreeg in 1986 een nieuwe tweelitermotor die in twee uitvoeringen werd uitgebracht, een die 116 pk met katalysator leverde en een zoals de onze met 129 pk zonder katalysator.

Ook in de rallysport was de Kadett E GSi zeer succesvol. Zo reden Paul Maaskant, Hans Stacey, Erwin Doctor en Maurice Bergsteyn het Internationaal Open Nederlands Rallykampioenschap en werden de rijders Erwin Doctor en Theo Badenberg in de Kadett GSi 16v van het Opel Dealer Team Holland, in 1991 tweede.

Wanneer u plaats neemt op de perfecte velours beklede sportstoelen en u kijkt op het zeer avantgardistische digitale dashboard dan kunt u zich in deze sporthistorie terug vinden. Vooral wanneer u de felle 2 liter motor de sporen geeft. Die heeft weinig moeite met de slechts 950 kg leeg gewicht van de auto. Volkswagen GTI rijders hadden veel respect voor zo een GSi.

Deze auto was aantoonbaar bijna 20 jaar bij zijn eerste eigenaar die hem eveneens aantoonbaar minutieus onderhouden heeft. Ook de tweede eigenaar heeft hem vertroeteld en eigenlijk alleen in een verzameling gehad. In deze absoluut originele en perfecte staat zoals u op de foto’s kunt zien en met slechts 19.800 km een absoluut verzamel exemplaar en helemaal niet meer te vinden.

English:

Unbelievable, a car from 1988 with an original only 19,800 km. Who doesn’t know this model? This type was very popular in the Netherlands. Unfortunately they are all used up. This is the 129 hp catalytic converter model. With this car you go back in time, fantastic! This car was delivered new in the Netherlands and is from the second owner. Fully original paint

The in 1984 introduced Opel Kadett E was much more smooth in design than its predecessor. The car was available as a hatchback with three or five doors, as a station wagon, called Caravan and as a four door saloon. The car had petrol engines from 55 hp up tot he first GSi 1,8 litre with 115 hp. In 1985 the car was selected to Car of the Year for is good overall concept and for its exceptional low drag with a cw factor of 0,30

In UK the car was named Vauxhal Astra and the name Astra was also used for its Opel predecessor. In 1986 a new 2 litre engine was put in the GSi with a power op 115 hp with catalisator and with 129 hp without catalyst. Our version has the 129 hp engine. In the rally world this Kadett E GSi was very successful and the car won many races.

If you take a seat in the perfectly contoured sport seats with nice velour’s upholstery and you take a look on the digital dashboard which was really an eye catcher at these days, you feel back at those days of sport successes. Especially if you use the power and the torque of this 2 litre you feel that 129 hp is more than enough for a car weight of only 950 kg. Quite sporty acceleration and a top speed of some 130-135 MPH made that many Golf GTI pilots had much respect for this Opel Kadett GSi.

This car stayed a little less wit hits first owner who treated the car with much care. Also the second owner treated the car exceptionally well and mainly kept it in his collection. Paperwork proves the history and the maintenance. The car in in absolute mint condition as also the pictures show. It is kept completely original and with this exceptionally low 19.800 km it is almost impossible to find.

Colour Karmin Rot brilliant
Upholstery Velours stoff Laser
HiFi geluid
Analoge klok
Type Opel Kadett GSi
1e toelating 07-09-88
Transmissie handgeschakeld 5 versnellingen
Aandrijfwijze voorwielaandrijving
Motor 2.0 L4
Koppel 180 Nm bij 4600 rpm
Vermogen 130 pk bij 5600 rpm
Brandstof benzine
Brandstof verbruik 7,2 liter/100 km
Brandstof verbruik realistisch 9 liter/100 km
Inhoud brandstoftank 52 liter
Topsnelheid 206 km/h
Acceleratie 0-100 0-100 km/h in 8,5 sec
Wielen voor 185/65 R14
Wielen achter 185/65 R14
1,666 m
Lengte 3,998 m
Hoogte 1,395 m
Zitplaatsen 4
Gewicht EU 1077 KG
Gewicht RDW 977 KG
Nederlandse nieuwprijs +/- €18.000,-
Marge/BTW Marge

Zie foto’s

Deze auto wordt standaard afgeleverd met onderstaande punten:

  • Onderhoudsbeurt en controle volgens schema fabrikant
  • Nieuwe APK
  • Tenaamstelling
  • Volle tank brandstof

Uiteraard zijn overige wensen bespreekbaar.

Overig aanbod

Klik Hier
Alpina B5 S Touring

Klik Hier

Alpina B5 S Touring E61
200832.500 kmVerkocht
Klik Hier
Exterieur

Klik Hier

BMW Z4 M Roadster E85
200637.500 km€44.950,-
Klik Hier
Exterieur

Klik Hier

BMW M3 3.2 Cabrio E36
199860.500 km€42.500,-
Back To Top