Exterieur
Interieur
Informatie
Prachtige SL 55 AMG Kompressor met slechts 75.500 km. Afkomstig uit een verzameling en in zeer mooie conditie. De laatste eigenaar had de auto sinds einde 2015 in bezit en heeft hem slechts zeer sporadisch gebruikt. De eerste 5 jaar van zijn leven heeft hij in Duitsland doorgebracht, sinds 2008 is de auto in Nederland. Compleet met alle boekjes en meerdere facturen.
Na legendarische Mercedes Bens SL modellen R113 “Pagode”, R107 “Bobby Ewing”, en de R129 werd in 2001 de R230 voorgesteld. En zoals bij al die vorige modellen een auto met louter superlatieven. Zeer comfortabel, zeer snel en zeer goed inzetbaar door het metalen klap dak. Verder was het de eerste SL met ABC of Active Body Control, een systeem wat met sensoren de bewegingen van de auto meet en met een heel snel reagerend hydrauliek systeem worden de 4 veerpoten permanent aangepast. Dit resulteert in een veel strakker weggedrag en tegelijkertijd een veel comfortabeler auto met minder rol en minder duiken bij remmen bijvoorbeeld. Het systeem combineert eigenschappen die normaliter niet mogelijk zouden zijn.
Deze SL 55 AMG is van modeljaar 2003 en dat betekent dat hij een aantal kinderziektes van de eerste serie niet meer heeft. Bovendien heeft hij de supercharged M113 motor met 500 pk en niet de eerdere versie met 476 pk. De topsnelheid is afgeregeld op slechts 250 km/uur maar die zou niet afgeregeld ruim boven de 300 km/uur liggen. 0-100 km/h duurt slechts 4,7 seconden. Supersnel natuurlijk, maar daar gaat het bij deze auto niet om. Het is vooral de combinatie van geluid en het gigantische koppel die u betoveren. Het geluid is tevens een speciale vermelding waard, er zijn maar zeer weinig auto’s die zo boos klinken als deze. Hoger in de toeren wordt de Kompressor hoorbaar en schreeuwt de auto het uit van plezier. Wat een aandrijfcomfort en brute kracht, u heeft permanent een glimlach op uw gezicht!
De auto is uitgevoerd in prachtig Brilliantsilber met de mooie Berry Red diep rode lederen bekleding. Samen met de smetteloze multispaaks 18 inch lichtmetalen wielen is dit precies de uitvoering zoals Mercedes hem aan de wereld voorstelde. Niet zonder reden want de combinatie van exterieur en interieurkleur staat hem erg goed. Ondanks dat het een AMG versie is en ondanks de 4 uitlaatpijpen komt de auto zeer beschaafd over. Heel mooi op deze auto is het zeldzame optionele glazen panorama variodak, een glazen dak in de elektrische hardtop. Daardoor heeft u zelfs in de winter een cabriogevoel. Verder zijn natuurlijk vele belangrijke extra’s aanwezig zoals Command navigatie, Bi-Xenon koplampen, pakeersensoren voor en achter, elektrisch verstelbare multicontour stoelen inclusief massage functie en een heel goed klinkend Bose soundsysteem.
Een auto met een motor zoals deze wordt simpelweg niet meer gemaakt, de mooie exemplaren zijn al jaren stabiel en hebben het potentieel in waarde te stijgen.
Schöner SL 55 AMG Kompressor mit nur 75.500 km. Kommt aus einer Sammlung und in sehr schönem Zustand. Der letzte Besitzer hatte das Auto seit Ende 2015 und nur sehr sporadisch genutzt. Die ersten 5 Jahre seines Lebens verbrachte das Auto in Deutschland, seit 2008 steht es in den Niederlanden. Komplett mit allen Betriebsanleitungen, Wartungsheft und mehreren Rechnungen.
Nach den legendären Mercedes Bens SL-Modellen R113 „Pagode“, R107 „Bobby Ewing“ und dem R129 wurde 2001 der R230 vorgestellt. Und wie bei allen Vorgängermodellen ein Auto der Superlative. Sehr komfortabel, sehr schnell und durch das Metall-Faltdach sehr einsatzbereit. Außerdem war er der erste SL mit ABC oder Active Body Control, einem System, das mit Sensoren die Bewegungen des Autos misst und mit einem sehr schnell reagierenden Hydrauliksystem die 4 Federbeine permanent adjustiert. Dies führt zu einem viel strafferen Handling und gleichzeitig zu einem viel komfortableren Auto mit weniger Wanken und weniger Eintauchen, zum Beispiel beim Bremsen. Das System vereint Funktionen, die bis dann normalerweise nicht möglich wären.
Dieser SL 55 AMG stammt aus dem Modelljahr 2003 und hat damit einige Kinderkrankheiten aus der ersten Serie nicht mehr. Außerdem hat er den aufgeladenen M113-Motor mit 500 PS und nicht die frühere Version mit 476 PS. Die Höchstgeschwindigkeit wurde auf nur 250 km/h angepasst, würde aber ohne Anpassung weit über 300 km/h liegen. 0-100 km/h dauert nur 4,7 Sekunden. Natürlich super schnell, aber darum geht es bei diesem Auto nicht. Es ist vor allem die Kombination aus Sound und dem gigantischen Drehmoment, die Sie verzaubert. Auch der Sound ist eine besondere Erwähnung wert, es gibt nur wenige Autos, die so wütend klingen wie dieses. Höher im Drehzahlbereich wird der Kompressor hörbar und das Auto schreit vor Freude. Welch Fahrkomfort und rohe Kraft, Sie werden ein dauerhaftes Lächeln im Gesicht haben!
Das Auto ist in wunderschönem Brilliantsilber mit der wunderschönen Berry Red tiefroten Lederpolsterung ausgeführt. Zusammen mit den makellosen 18-Zoll-Leichtmetallrädern im Vielspeichen-Design ist dies genau die Version, wie sie Mercedes der Welt vorgestellt hat. Nicht ohne Grund, denn die Kombination aus Exterieur- und Interieurfarbe steht ihm sehr gut. Trotz der Tatsache, dass es sich um eine AMG-Version handelt und trotz der 4 Auspuffrohre sieht das Auto sehr zivilisiert aus. Sehr schön an diesem Auto ist das seltene optionale Glas-Panorama-Variodach, ein Glasdach im elektrischen Hardtop. So bekommt man auch im Winter Cabrio-Feeling. Weiterhin sind viele wichtige Extras vorhanden, wie zum Beispiel Command Navigation, Bi-Xenon Scheinwerfer, Parksensoren vorn und hinten, elektrisch verstellbare Multikontursitze inklusive Massagefunktion und ein sehr gut klingendes Bose Soundsystem.
Ein Auto mit einem solchen Motor wird einfach nicht mehr hergestellt, die schönen Exemplare sind seit Jahren stabil und haben das Potenzial zur Wertsteigerung.
Beautiful SL 55 AMG supercharged with only 75,500 km. Coming from a collection and in very nice condition. The last owner had owned the car since the end of 2015 and only used it very sporadically. The car spent the first 5 years of his life in Germany, since 2008 the car has been in the Netherlands. Complete with all booklets and several invoices.
After legendary Mercedes Bens SL models R113 “Pagoda”, R107 “Bobby Ewing”, and the R129, the R230 was presented in 2001. And as with all those previous models, a car with only superlatives. Very comfortable, very fast and very deployable due to the metal folding roof. Furthermore, it was the first SL with ABC or Active Body Control, a system that measures the movements of the car with sensors and with a very quickly reacting hydraulic system the 4 struts are permanently adjusted. This results in a much tighter handling and at the same time a much more comfortable car with less roll and less dive when braking, for example. The system combines features that would normally not be possible.
This SL 55 AMG is from model year 2003, which means that it no longer has a number of startup problems from the first series. In addition, it has the supercharged M113 engine with 500 hp and not the earlier version with 476 hp. The top speed has been adjusted to only 250 km/h, but it would be well above 300 km/h if not adjusted. 0-100 km/h only takes 4.7 seconds. Super fast of course, but that’s not what this car is about. It is above all the combination of sound and the gigantic torque that enchants you. The sound is also worth a special mention, there are very few cars that sound as angry as this one. Higher in the revs, the Kompressor or supercharger becomes audible and the car screams with pleasure. What driving comfort and raw power, you will have a permanent smile on your face!
The car is finished in beautiful Brilliantsilber with the beautiful Berry Red deep red leather upholstery. Together with the immaculate multi-spoke 18-inch light-alloy wheels, this is exactly the version as Mercedes introduced it to the world. Not without reason because the combination of exterior and interior color suits him very well. Despite the fact that it is an AMG version and despite the 4 exhaust pipes, the car looks very civilized. Very nice on this car is the rare optional glass panorama vario-roof, a glass roof in the electric hardtop. This gives you a convertible feeling even in winter. Furthermore, many important extras are present, such as Command navigation, Bi-Xenon headlights, parking sensors front and rear, electrically adjustable multicontour seats including massage function and a very good sounding Bose sound system.
A car with an engine like this is simply no longer made, the beautiful examples have been stable for years and have the potential to increase in value.
Colour | Brilliantsilber 744 |
Upholstery | Leather Berry Red |
202B | OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD – GERMAN |
220 | PARKTRONIC |
230B | PARKTRONIC |
231 | GARAGE DOOR OPENER |
287 | THROUGH-LOADING FEATURE |
287A | LEATHER – RED |
2XXL | FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY |
330 | CD-FACH |
352 | COMAND OPERATING AND DISPLAY SYSTEM |
404 | MULTICONTOUR SEAT FOR DRIVER |
405 | MULTICONTOUR SEAT FOR FRONT PASSENGER |
415 | GLASS ROOF (ROADSTER) |
423 | 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION |
487 | ACTIVE BODY CONTROL (ABC) |
500 | ELECTRICALLY FOLDING EXTERIOR MIRRORS |
614 | BI-XENON HEADLAMPS |
673 | HIGH-CAPACITY BATTERY |
744 | Brilliant silver metallic |
744U | BRILLANTSILBER – METALLICLACK |
772 | AMG STYLING – FRONT SPOILER, SIDE SKIRTS |
803 | TECHNICAL MODIFICATIONS |
810 | PREMIUM SOUND SYSTEM |
852 | SENSOR SYSTEM FOR ANTI-THEFT ALARM SYSTEM (ATA) |
873 | LEFT AND RIGHT DRIVER’S SEAT HEATING |
875 | HEATED WINDSCREEN WASHER SYSTEM |
985 | COC paper and registration certi]cation |
F230 | BAUREIHE 230 |
GA | AUTOMATIC TRANSMISSION |
HA | REAR AXLE |
L | LEFT-HAND STEERING |
M001 | MOTOREN MIT MECHANISCHEN LADER |
M113 | V8-OTTOMOTOR M113 |
M55 | DISPLACEMENT 5.5 LITER |
N52 | Motorabtrieb hinten, Drehmoment 600 Nm |
N60 | Control code for Bremen plant |
N79 | CONTROL CODE BREMEN PLANT |
N91 | CONTROL CODE FOR BREMEN PLANT |
O99 | TECHNISCHE ÄNDERUNGEN MERCEDES-AMG |
U44 | LUGGAGE NET SET |
VL | LEFT FRONT AXLE HALF |
VR | RIGHT FRONT AXLE HALF |
Type | Mercedes Benz SL 55 AMG |
1e toelating | 7-1-2003 |
Transmissie | Automaat 5 versnellingen |
Aandrijfwijze | Achterwielaandrijving |
Motor | 5439 cc |
Koppel | 700 Nm bij 2750 rpm |
Vermogen | 500 pk ( 368kW) bij 6100 rpm |
Brandstof | Benzine |
Brandstof verbruik | 13,6 liter/100 km |
Brandstof verbruik realistisch | 16 liter/100 km |
Inhoud brandstoftank | 80 liter |
Topsnelheid | 250 km/h afgeregeld |
Acceleratie 0-100 km/h | 4,7 sec |
Wielen voor | 255/40R18 |
Wielen achter | 285/40R18 |
Breedte | 1,815 m |
Lengte | 4,535 m |
Hoogte | 1,295 m |
Zitplaatsen | 2 |
Gewicht EU | 1855 kg |
Gewicht RDW | 1855 kg |
Nederlandse nieuwprijs +/- | Euro 200.000,- |
Marge/BTW | Marge |
Datum | Kilometer | Werkzaamheden |
7-1-2003 | 0 | tenaamstelling |
18-6-2003 | 16.236 | MB service |
27-6-2004 | 31.770 | MB service |
4-6-2007 | 47.726 | MB service |
8-6-2010 | 50.982 | MB service |
24-9-2010 | 53.852 | MB service |
11-8-2011 | 57.913 | MB service |
30-3-2012 | 57.494 | MB service |
25-9-2012 | 62.400 | MB service |
24-10-2013 | 65.466 | MB service |
22-10-2014 | 68.996 | MB service |
20-2-2015 | 69.553 | MB service |
11-9-2015 | 71.902 | MB service |
15-3-2017 | 74.519 | APK |
22-2-2018 | 75.000 | APK |
22-2-2019 | 75.028 | APK |
11-3-2020 | 75.113 | APK |
15-2-2021 | 75.380 | APK |
Info volgt.