Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
skip to Main Content

Exterieur

Interieur

Schermafbeelding 2019-06-11 om 20.54.57

Informatie

Bij een Renault Clio denkt u waarschijnlijk aan een prettige alledaagse auto die zuinig en betaalbaar is. Hoe anders kan het zijn! Daar waar de Clio een motor dwars voorin heeft staan die de voorwielen aandrijft heeft deze een midden motor op de plaats van de achterbank. En wat voor motor! Een 3 liter V6 die de achterwielen aandrijft maakt van deze auto een werkelijk totaal andere auto die alleen in de verte nog op een Renault Clio lijkt. Totaal ander achterwielophanging, uitgebouwde wielkasten en enorme luchtinlaten voor de achterwielen laten meteen zien dat dit echt iets anders is!

De volledige assemblage van fase 1 wordt in Zweden voltooid waar men handmatig maximaal 12 auto’s per dag kan bouwen. Deze hightech fabriek van Tom Walkinshaw Racing produceerde in het verleden de Jaguar XJ-220 en de Aston Martin DB7. Deze auto is nummer 441 van 1519 gebouwde fase 1 auto’s. Er rijden er maar 34 van in Nederland, veel exclusiever gaat niet!

De motor die achterin ligt is de bekende Renault V6 3.0 V24 met variabele inlaatklep timing. De motor is door Renault Sport naar 230pk gebracht door de in- en uitlaatpoorten te bewerken, grotere inlaatleidingen te gebruiken en een “vrijer” uitlaatsysteem te monteren. Ook het inspuitsysteem word aangepast. De motor krijgt bovendien een lichter vliegwiel, waardoor hij sneller in toeren klimt. Het vermogen wordt naar de achterwielen getransporteerd via een speciaal ontwikkelde transmissie: de PK6, een versnellingsbak die dankzij de toepassing van drie assen compacter is dan normaal en daardoor bij een V6 in een Clio past.

Het is goed zitten in de Clio V6. Goede stoelen, een lekker dik alcantara stuurwiel en een pook die speciaal wat hoger is geplaatst, zodat je hand er meteen op valt. De pedalen staan lekker dicht bij elkaar; tegelijkertijd gasgeven en remmen is heel goed mogelijk. De combinatie van deze motor, het actieve weggedrag en de lekker vlug en precies schakelende versnellingsbak is een genot voor de actieve bestuurder.

Een Clio V6 is echt iets bijzonders. In deze staat van onderhoud inclusief volledige historie zijn er niet veel meer. Alle boekjes en facturen zijn aanwezig, afkomstig van tweede eigenaar. Een goed en zeer plezierig beleggingsobject!

English:

When you think about a Renault Clio you most probably think about a family compact that is affordable and economic in daily use. How different can it be! In a normal Clio is the engine positioned from left to right in the front, combined with front wheel drive. This one has an engine in the middle of the car, in front of the rear axle where normally the backseats are located. The 3 litre V6 engine is positioned in longitudinal direction and driving the rear axle makes a completely different car out of this Clio. A also completely redesigned rear suspension, large and wider wheel bays, enormous air inlets in front of the rear wheels, emphasize that this is indeed a different car.

The assembly of this car took place in Sweden in the high tech factory of Tom Walkinshaw Racing. In this factory only 12 cars a day could be build mainly by hand. In the past also the Jaguar XJ 220 and the Aston Martin DB7 were produced in this factory. This car is number 441 out of a total of 1519 produced Phase 1 Clio V6. In the Netherlands nowadays only 34 are present, much more exclusive is hardly possible!

The engine in the back is the well known Renault 3 litre V6 with 24 valves and variable inlet timing. Renault Sport brought this engine to 230 HP by improving the in- and outlet channels, a more open exhaust system, modified fuel injection system and a lower weight flywheel. This makes the engine much more responsive than the original. A new gearbox PK6 was developed to fit in the small space between engine and rear axle. The shifting is very direct and the gear lever is positioned closer tot he wheel to enable fast shifting.

Excellent sport seats, a thick alcantara steering wheel and new positioned pedals, together with this beautiful engine and fast shifting gearbox and the low weight make this car a pleasure fort he active driver.

This Clio V6 is something very special. The condition and the maintenance history are flawless, only two owners since new. It will be difficult to find another one this good. A good and very fun investment!

Colour
Upholstery
Iceberg silver metallic
Leather/alcantara blue
Airconditioning
Alcantara pack
Type
1e toelating
Transmissie
Aandrijfwijze
Motor
Koppel
Vermogen
Brandstof
Brandstof verbruik
Brandstof verbruik realistisch
Inhoud brandstoftank
Topsnelheid
Acceleratie 0-100
Wielen voor
Wielen achter
Breedte
Lengte
Hoogte
Zitplaatsen
Gewicht EU
Gewicht RDW
Nederlandse nieuwprijs +/-
Marge/BTW
Renault Clio Sport V6 24V
10-08-01
Handgeschakeld (6)
Achter
3.0 V6
300 Nm bij 3750 rpm
230 pk bij 7150 rpm
Benzine
11,2 liter/100 km
13,2 liter/100 km
61 liter
235 km/h
6,4 sec
205/40 R17
235/40 R17
1,830 m
3,841 m
1,365 m
2
1.435 KG
1.335 KG
€48.000,-
Marge

Datum

20-02-02
30-07-03
03-09-04
20-01-06
20-09-07
05-06-09
04-07-11
30-11-18

Kilometer

10.300
30.000
40.000
50.000
48.000
60.000
65.592
70.293

Werkzaamheden

Service
Service
Service
Service
Service
Service
Service, timing belt, water pump
Service, timing belt, water pump

Deze auto wordt standaard afgeleverd met onderstaande punten:

  • Onderhoudsbeurt en controle volgens schema fabrikant
  • Nieuwe APK
  • Tenaamstelling
  • Volle tank brandstof

Uiteraard zijn overige wensen bespreekbaar.

Bij een Renault Clio denkt u waarschijnlijk aan een prettige alledaagse auto die zuinig en betaalbaar is. Hoe anders kan het zijn! Daar waar de Clio een motor dwars voorin heeft staan die de voorwielen aandrijft heeft deze een midden motor op de plaats van de achterbank. En wat voor motor! Een 3 liter V6 die de achterwielen aandrijft maakt van deze auto een werkelijk totaal andere auto die alleen in de verte nog op een Renault Clio lijkt. Totaal ander achterwielophanging, uitgebouwde wielkasten en enorme luchtinlaten voor de achterwielen laten meteen zien dat dit echt iets anders is!

De volledige assemblage van fase 1 wordt in Zweden voltooid waar men handmatig maximaal 12 auto’s per dag kan bouwen. Deze hightech fabriek van Tom Walkinshaw Racing produceerde in het verleden de Jaguar XJ-220 en de Aston Martin DB7. Deze auto is nummer 441 van 1519 gebouwde fase 1 auto’s. Er rijden er maar 34 van in Nederland, veel exclusiever gaat niet!

De motor die achterin ligt is de bekende Renault V6 3.0 V24 met variabele inlaatklep timing. De motor is door Renault Sport naar 230pk gebracht door de in- en uitlaatpoorten te bewerken, grotere inlaatleidingen te gebruiken en een “vrijer” uitlaatsysteem te monteren. Ook het inspuitsysteem word aangepast. De motor krijgt bovendien een lichter vliegwiel, waardoor hij sneller in toeren klimt. Het vermogen wordt naar de achterwielen getransporteerd via een speciaal ontwikkelde transmissie: de PK6, een versnellingsbak die dankzij de toepassing van drie assen compacter is dan normaal en daardoor bij een V6 in een Clio past.

Het is goed zitten in de Clio V6. Goede stoelen, een lekker dik alcantara stuurwiel en een pook die speciaal wat hoger is geplaatst, zodat je hand er meteen op valt. De pedalen staan lekker dicht bij elkaar; tegelijkertijd gasgeven en remmen is heel goed mogelijk. De combinatie van deze motor, het actieve weggedrag en de lekker vlug en precies schakelende versnellingsbak is een genot voor de actieve bestuurder.

Een Clio V6 is echt iets bijzonders. In deze staat van onderhoud inclusief volledige historie zijn er niet veel meer. Alle boekjes en facturen zijn aanwezig, afkomstig van tweede eigenaar. Een goed en zeer plezierig beleggingsobject!

English:

When you think about a Renault Clio you most probably think about a family compact that is affordable and economic in daily use. How different can it be! In a normal Clio is the engine positioned from left to right in the front, combined with front wheel drive. This one has an engine in the middle of the car, in front of the rear axle where normally the backseats are located. The 3 litre V6 engine is positioned in longitudinal direction and driving the rear axle makes a completely different car out of this Clio. A also completely redesigned rear suspension, large and wider wheel bays, enormous air inlets in front of the rear wheels, emphasize that this is indeed a different car.

The assembly of this car took place in Sweden in the high tech factory of Tom Walkinshaw Racing. In this factory only 12 cars a day could be build mainly by hand. In the past also the Jaguar XJ 220 and the Aston Martin DB7 were produced in this factory. This car is number 441 out of a total of 1519 produced Phase 1 Clio V6. In the Netherlands nowadays only 34 are present, much more exclusive is hardly possible!

The engine in the back is the well known Renault 3 litre V6 with 24 valves and variable inlet timing. Renault Sport brought this engine to 230 HP by improving the in- and outlet channels, a more open exhaust system, modified fuel injection system and a lower weight flywheel. This makes the engine much more responsive than the original. A new gearbox PK6 was developed to fit in the small space between engine and rear axle. The shifting is very direct and the gear lever is positioned closer tot he wheel to enable fast shifting.

Excellent sport seats, a thick alcantara steering wheel and new positioned pedals, together with this beautiful engine and fast shifting gearbox and the low weight make this car a pleasure fort he active driver.

This Clio V6 is something very special. The condition and the maintenance history are flawless, only two owners since new. It will be difficult to find another one this good. A good and very fun investment!

Colour Iceberg silver metallic
Upholstery Leather/alcantara blue
Airconditioning
Alcantara pack
Type Renault Clio Sport V6 24V
1e toelating 10-08-01
Transmissie Handgeschakeld (6)
Aandrijfwijze Achter
Motor 3.0 V6
Koppel 300 Nm bij 3750 rpm
Vermogen 230 pk bij 7150 rpm
Brandstof Benzine
Brandstof verbruik 11,2 liter/100 km
Brandstof verbruik realistisch 13,2 liter/100 km
Inhoud brandstoftank 61 liter
Topsnelheid 235 km/h
Acceleratie 0-100 6,4 sec
Wielen voor 205/40 R17
Wielen achter 235/40 R17
Breedte 1,830 m
Lengte 3,841 m
Hoogte 1,365 m
Zitplaatsen 2
Gewicht EU 1.435 KG
Gewicht RDW 1.335 KG
Nederlandse nieuwprijs +/- €48.000,-
Marge/BTW Marge
Datum Kilometer Werkzaamheden
20-02-02 10.300 Service
30-07-03 30.000 Service
03-09-04 40.000 Service
20-01-06 50.000 Service
20-09-07 48.000 Service
05-06-09 60.000 Service
04-07-11 65.592 Service, timing belt, water pump
30-11-18 70.293 Service, timing belt, water pump

Deze auto wordt standaard afgeleverd met onderstaande punten:

  • Onderhoudsbeurt en controle volgens schema fabrikant
  • Nieuwe APK
  • Tenaamstelling
  • Volle tank brandstof

Uiteraard zijn overige wensen bespreekbaar.

Overig aanbod

Klik Hier

Exterieur

Klik Hier

BMW M5 Limousine E39
200061.500 km€43.950,-
Klik Hier

Exterieur

Klik Hier

BMW Z4 M Roadster E85
200637.500 km€44.950,-
Klik Hier

Exterieur

Klik Hier

BMW 130i Hatchback E81
200829.800 kmGereserveerd
Back To Top