Skip to content

Exterieur

Interieur

Informatie

Soms komen er wel heel speciale auto’s voorbij. In dit geval een uiterst zeldzame Alpina Roadster S. Er zijn er slechts 370 van gebouwd waarvan 203 met het stuur aan de linker kant. Dit is niet de typische mint condition Driving Passion auto zoals u van ons gewend bent. Niet voor de mensen die van 100% originaliteit houden maar voor diegenen die houden van een goede auto die nóg beter is gemaakt.

Natuurlijk was er ook de E85 Z4 M met de 3,2 liter 343pk M3 motor. Maar zoals vaak wilde men in Buchloe een iets andere invulling geven aan die E85 Z4. Het werd een tot 3,4 liter vergrote 6 cilinder lijn van het S52 type (enkel geleverd in de US M3 E36 en de US Z3M). Deze motor heeft 300 pk en 362 Nm koppel. De motor is gekoppeld aan een 6 versnelling ZF handbak.

Geïnspireerd door de Alpina Roadster S van Nederlandse ondernemer Femme Taken vond huidige tweede eigenaar dat het toch een beetje meer moest zijn en liet dit exemplaar al in 2006 door Simpson Motorsport uitrusten met een mechanisch aangedreven Lysholm Twinscrew Compressor van ESS, waarmee het vermogen oploopt van die 305 naar ca 420 pk. Om dit allemaal veilig te doen en de betrouwbaarheid op peil te houden werden andere gesmede FN zuigers toegepast, die de compressieverhouding iets verlaagden. Alleen al de motorupgrade heeft zo’n €20.000,- gekost.

Om zoveel geweld veilig op de weg te krijgen werd het remsysteem aangepast door AP Racing remmen toe te passen die op de vooras remklauwen met 6 zuigers en op de achteras remklauwen met 4 zuigers gebruiken. De auto is momenteel uitgevoerd met Pagid Red racing pads, die weliswaar was geluiden maken, maar die een onvoorstelbaar remgevoel geven. Om ook de wegligging te verbeteren werd de auto uitgevoerd met volledig instelbare Moton dempers die gebruik maken van externe reservoirs. Verder is een Drexler sperdifferentieel toegepast, wat sowieso een bekende verbetering van de wegligging betekent. Al deze aanpassingen hebben nog eens €15.000,- gekost. Verder zijn er 2 sets originele Alpina 19 inch Dynamic velgen aanwezig en is er een fraaie originele hardtop in carrosseriekleur bij de auto. De extra set velgen en de hardtop hebben nog eens €10.000,- gekost (Winterset en hardtop beschikbaar tegen meerprijs). Van al deze upgrades zijn rekeningen beschikbaar.

En hoe rijdt dat nu? Zéér speciaal! De motor is erg soepel en toert mooi op. Wanneer je echt gas geeft voel je de enorme trekkracht van de compressor en hoor je het karakteristieke gehuil. De wegligging met de speciale ophanging is fenomenaal en de remkracht is exorbitant. Mede door het sperdifferentieel is het eigenlijk niet tricky om het vermogen los te laten. Door het gewicht van plus minus 1400 kg is het alsof je in een volbloed raceauto rijdt maar dan met een zeer soepele motor en een kenteken.

Het geheel is verpakt in een Alpinablauwe lak en binnen is op de elektrische sportstoelen mooi Oregon leer met Alpina details toegepast in de kleur zwart, gecombineerd met de pianolak details een zeer stemmig geheel.

De auto is een goede basis voor een echte autoliefhebber die de ultieme Z4 zoekt, er zijn helaas maar weinig auto’s met goede en prijzige upgrades. Alle types Z4 na dit model missen het puristische gevoel, zeker met een vermogen van ruim boven de 400 pk is deze auto zeer spectaculair. Een unieke kans een écht extreme Roadster S voor minder dan de aanpassingskosten te kopen!

De huidige eigenaar heeft probleemloos 90.000 km met alle aanpassingen gereden, maar is nu geïnteresseerd in een minder extreme auto omdat het in en uitstappen toch wat lastig begint te worden. De auto stond inmiddels al jaren in een verzameling en werd nog maar sporadisch gebruikt. Afstand doen was te pijnlijk, dat moment is nu dan eindelijk gekomen. Wie wordt het nieuwe trouwe baasje van deze zeer speciale Roadster S!? Deze auto wordt in consignatie verkocht. Punten voor aflevering in overleg.

Colour
Upholstery
230
302
320
324
345
380
387
399
423
428
431
441
459
470
493
494
502
508
521
522
534
540
609
644
672
676
SONDERLACKIERUNG (490)
LEDER OREGON/SCHWARZ (LASW)
EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT
ALARM SYSTEM
MODEL DESIGNATION, DELETION
LT/ALY WHEELS ELLOPSOID SP.107/MIXED TYR
CHROME LINE INTERIOR
HARDTOP PREPARATION
WIND DEFLECTOR
SOFTTOP OPERATION, FULLY AUTOMATIC
FLOOR MATS, VELOUR
WARNING TRIANGLE
INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
SMOKERS PACKAGE
SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY
CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT
STORAGE COMPARTMENT PACKAGE
SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
HEADLIGHT WASHER SYSTEM
PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
RAIN SENSOR
XENON LIGHT
AUTOMATIC AIR CONDITIONING
CRUISE CONTROL
NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF.
CD CHANGER BMW FOR 6 CDS
HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

Gegevens volgen.

Historie volgt.

Deze auto wordt in consignatie verkocht. Zaken voor aflevering in overleg.

Soms komen er wel heel speciale auto’s voorbij. In dit geval een uiterst zeldzame Alpina Roadster S. Er zijn er slechts 370 van gebouwd waarvan 203 met het stuur aan de linker kant. Dit is niet de typische mint condition Driving Passion auto zoals u van ons gewend bent. Niet voor de mensen die van 100% originaliteit houden maar voor diegenen die houden van een goede auto die nóg beter is gemaakt.

Natuurlijk was er ook de E85 Z4 M met de 3,2 liter 343pk M3 motor. Maar zoals vaak wilde men in Buchloe een iets andere invulling geven aan die E85 Z4. Het werd een tot 3,4 liter vergrote 6 cilinder lijn van het S52 type (enkel geleverd in de US M3 E36 en de US Z3M). Deze motor heeft 300 pk en 362 Nm koppel. De motor is gekoppeld aan een 6 versnelling ZF handbak.

Geïnspireerd door de Alpina Roadster S van Nederlandse ondernemer Femme Taken vond huidige tweede eigenaar dat het toch een beetje meer moest zijn en liet dit exemplaar al in 2006 door Simpson Motorsport uitrusten met een mechanisch aangedreven Lysholm Twinscrew Compressor van ESS, waarmee het vermogen oploopt van die 305 naar ca 420 pk. Om dit allemaal veilig te doen en de betrouwbaarheid op peil te houden werden andere gesmede FN zuigers toegepast, die de compressieverhouding iets verlaagden. Alleen al de motorupgrade heeft zo’n €20.000,- gekost.

Om zoveel geweld veilig op de weg te krijgen werd het remsysteem aangepast door AP Racing remmen toe te passen die op de vooras remklauwen met 6 zuigers en op de achteras remklauwen met 4 zuigers gebruiken. De auto is momenteel uitgevoerd met Pagid Red racing pads, die weliswaar was geluiden maken, maar die een onvoorstelbaar remgevoel geven. Om ook de wegligging te verbeteren werd de auto uitgevoerd met volledig instelbare Moton dempers die gebruik maken van externe reservoirs. Verder is een Drexler sperdifferentieel toegepast, wat sowieso een bekende verbetering van de wegligging betekent. Al deze aanpassingen hebben nog eens €15.000,- gekost. Verder zijn er 2 sets originele Alpina 19 inch Dynamic velgen aanwezig en is er een fraaie originele hardtop in carrosseriekleur bij de auto. De extra set velgen en de hardtop hebben nog eens €10.000,- gekost (Winterset en hardtop beschikbaar tegen meerprijs). Van al deze upgrades zijn rekeningen beschikbaar.

En hoe rijdt dat nu? Zéér speciaal! De motor is erg soepel en toert mooi op. Wanneer je echt gas geeft voel je de enorme trekkracht van de compressor en hoor je het karakteristieke gehuil. De wegligging met de speciale ophanging is fenomenaal en de remkracht is exorbitant. Mede door het sperdifferentieel is het eigenlijk niet tricky om het vermogen los te laten. Door het gewicht van plus minus 1400 kg is het alsof je in een volbloed raceauto rijdt maar dan met een zeer soepele motor en een kenteken.

Het geheel is verpakt in een Alpinablauwe lak en binnen is op de elektrische sportstoelen mooi Oregon leer met Alpina details toegepast in de kleur zwart, gecombineerd met de pianolak details een zeer stemmig geheel.

De auto is een goede basis voor een echte autoliefhebber die de ultieme Z4 zoekt, er zijn helaas maar weinig auto’s met goede en prijzige upgrades. Alle types Z4 na dit model missen het puristische gevoel, zeker met een vermogen van ruim boven de 400 pk is deze auto zeer spectaculair. Een unieke kans een écht extreme Roadster S voor minder dan de aanpassingskosten te kopen!

De huidige eigenaar heeft probleemloos 90.000 km met alle aanpassingen gereden, maar is nu geïnteresseerd in een minder extreme auto omdat het in en uitstappen toch wat lastig begint te worden. De auto stond inmiddels al jaren in een verzameling en werd nog maar sporadisch gebruikt. Afstand doen was te pijnlijk, dat moment is nu dan eindelijk gekomen. Wie wordt het nieuwe trouwe baasje van deze zeer speciale Roadster S!? Deze auto wordt in consignatie verkocht. Punten voor aflevering in overleg.

Colour SONDERLACKIERUNG (490)
Upholstery LEDER OREGON/SCHWARZ (LASW)
230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT
302 ALARM SYSTEM
320 MODEL DESIGNATION, DELETION
324 LT/ALY WHEELS ELLOPSOID SP.107/MIXED TYR
345 CHROME LINE INTERIOR
380 HARDTOP PREPARATION
387 WIND DEFLECTOR
399 SOFTTOP OPERATION, FULLY AUTOMATIC
423 FLOOR MATS, VELOUR
428 WARNING TRIANGLE
431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
441 SMOKERS PACKAGE
459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY
470 CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT
493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM
508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
521 RAIN SENSOR
522 XENON LIGHT
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
540 CRUISE CONTROL
609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF.
672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS
676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

Gegevens volgen.

Historie volgt.

Deze auto wordt in consignatie verkocht. Zaken voor aflevering in overleg.

Overig aanbod

Klik Hier

Exterieur

Klik Hier

BMW M240i xDrive Coupé G42
202214.000 km€€64.950,-
Klik Hier

Exterieur

Klik Hier

BMW 420i Luxury Line Coupé F33
2015105.000 km€VERKOCHT
Klik Hier

Exterieur

Klik Hier

BMW Alpina B5 Touring G31
202191.000 km €VERKOCHT
Back To Top