skip to Main Content

Exterieur

Interieur

135i E88 folder front

Informatie

BMW 135i Cabriolet in Sapphierzwart metallic met een Oyster lederen interieur. Slechts drie eigenaren sinds nieuw, de laatste eigenaar heeft de auto sinds einde 2016 in bezit gehad. Het afgestempelde onderhoudsboekje en het BMW interne onderhoudsdocument zijn aanwezig net als alle andere boekjes. Dit betreft een origineel Europees geleverde 135i met op een paneel na alles in de originele lak. Daar de auto altijd binnen heeft gestaan is de staat extreem goed te noemen, zonder twijfel een van de mooiste en best uitgevoerde 135i cabrio’s van Nederland!

De introductie van de 135i coupe en cabrio einde 2007 en begin 2008 maakte vele tongen los. 306 pk en een koppel van 400 nm vanaf net boven stationair toerental in de compact klasse? Was BMW gek geworden? Na een ritje kunnen we concluderen dat ze inderdaad gek waren geworden maar dan wel op een positieve manier. Wat een ervaring! De 135i is de absolute top motorisering in de cabriolet. 0-100 duurt slechts 5,5 seconden en de begrensde topsnelheid van 250 km/h wordt zonder enige moeite gehaald. Overkill? Ja het is natuurlijk meer dan nodig maar BMW zou BMW niet zijn als ze het niet zou voelen alsof deze auto voor deze motor is ontworpen, het geheel voelt zeer harmonisch. Typerend voor deze 135i is dat hij u het gevoel geeft ik kan wel maar moet niet, onweerstaanbaar!

Dit is de allerlaatste facelift van de 1 serie, te herkennen aan zijn andere achterlichten en koplampen. BMW veranderde niet alleen optische zaken maar pakte ook het onderstel aan, meer comfort en meer sportiviteit was het doel, uit ervaring weten we dat dit gelukt is. Tevens werd in 2010 de motor veranderd, vroege modellen beschikken over de N54 en late modellen over de N55 motor. Sinds modeljaar 2010 is enkel de 135i optioneel leverbaar met dezelfde versnellingsbak als de M3 V8 E9X. DCT staat voor Dual Clutch Transmission. Door zijn extreem snelle schakel manoeuvres transformeert hij deze 1 serie tot een echte sport cabriolet. Op de snelweg is het toerental door de zevende versnelling lekker laag waardoor ook het verbruik gunstig uitvalt. In de 1 serie vormen de N55 motor en de DCT bak een buitengewoon smakelijke en (helaas) zeldzame combinatie. Kijkend naar de Nederlanse nieuwprijs van rond de €80.000,- is het niet gek dat er nooit veel geleverd zijn.

Zoals het een échte BMW betaamt is niet alleen het rijgedrag dik voor elkaar. Ook de ergonomie in het interieur is subliem. Alles zit binnen handbereik en de bediening is kinderlijk eenvoudig. Los van de technische aspecten van de 135i zijn er ook de optische. Omdat er geen snellere 1 cabriolet bestaat heeft BMW op subtiele wijze het exterieur aangepast. De voorbumper heeft veel grotere luchtopeningen zonder mistlampen en de grote dubbele uitlaat in zwart chroom is subtiel maar voor het geoefende oog veelzeggend. Ook het remsysteem van de 135i is af fabriek veel groter uitgevoerd en beschikt over zeer mooi gelakte remklauwen met BMW opschrift. De snelheidsmeter gaat tot 280 km/h en de toerenteller is uitgevoerd met een olietemperatuur meter. Deze klokken in combinatie met de mooie DCT keuzehendel kan alleen maar betekenen dat we hier met een 135i te maken hebben. Nog een leuke weggever voor de échte kenners!

Waarom een 135i en geen 335i? Beide auto’s zijn geniaal maar met een andere nuance. De 135i cabrio is 150 kilo lichter dan 335i cabrio en is daarmee wendbaarder en sneller. Nog een groot verschil is dat met een geopend dak de gewichtsbalans niet of nauwelijks wordt aangetast. De stoffen kap weegt in verhouding tot het metalen dak een stuk minder. Kort gezegd is de 135i jeugdiger en speelser en is de 335i wat volwassener en rustiger. Aan u de keuze!

De optielijst van deze 135i is op een aantal opties na volledig, alles wat de auto écht lekker of mooi maakt is aanwezig. Lederen bekleding, parkeersensoren voor en achter, xenon verlichting met grootlicht assistent en bochten functie, DCT-7 automaat, multifunctioneel stuur met schakelflippers, verwarmbare sportstoelen met elektrische verstelbare leuningbreedte, Harman Kardon geluid, bluetooth voor muziek en bellen, navigatie Professional met harddisk, dual zone climate control, cruise control keyless go en een automatisch dimbare binnenspiegel inclusief elektrische inklap functie.

De perfecte sportieve en praktische cabriolet. Een auto om met slag verliefd op te worden!

Export price for registration outside of the Netherlands is €25.500,-

Colour
Upholstery
S7KB
S704
S7AZ
S337
S7XA
S7R7
S431
S481
S4UT
S4MG
S430
S494
S423
S428
S493
S470
S442
S4NE
S473
S620
S614
S616
S6VC
S615
S6AB
S609
S6FL
S633
S688
S6NR
S612
S698
S6NF
S6AA
S508
S540
S524
S502
S5AC
S563
S548
S522
S521
S534
S2MR
S2TC
S230
S346
S321
S320
S387
S3AP
S8TF
S322
S8TN
S8SC
S1CD
Black-sapphire metallic (475)
Leather Boston Oyster (LWCX)
Editions And Packages
Navigation Package Professional
M Sports Suspension
Advantage + Comfort + Sport Package M
M Sports Package
M Leather St.wheel+Shiftpaddle+Multif.
Innovation Package
Comfort And Interior Equipment
Interior Mirror With Automatic-Dip
Sports Seat
Throughload Opening W/Int. Transport Bag
Int. Mouldings Aluminium Brushed-Silver
Interior Mirror With Auto Dip
Seat Heating Driver/Passenger
Floor Mats Velours
Warning Triangle And First Aid Kit
Storage Compartment Package
Isofix-System
Drink Holder
Blow-By Heater
Armrest Front
Multimedia
Voice Control
Internet Preparation
BMW Online
Control, Combox
Extended BMW Online Information
Control, Teleservices
Navigation System Professional
USB/Audio Interface
Preparation, Mobile Phone, Business
Harman/Kardon Surround Sound System
Apps
BMW Assist
Area-Code 2 For DVD
Music Interface For Smartphone
BMW TeleServices
Driver Assistance And Lightning
Park Distance Control (PDC)
Cruise Control
Adaptive Headlights
Headlight Cleaning System
High-Beam Assistant
Light Package
Kilometre Speedo
Xenon Light
Rain Sensor
Automatic Air Conditioning
Wheels And Drive
BMW LA Wheel, M Double Spoke 261
Sport Gearbox With Twin Clutch
Extra Package, EU-Speciifc
Environment And Safety
Chrome Line Exterieur
Exterior Parts In Vehicle Colour
Deleted, Model Lettering
Wind Deflector
Windscreen With Grey Wedge
Active Pedestrian Protection
Comfort Access
Daytime Driv.lights Adjus.via Light Menu
Telematics Access Request,Country-Spec.
Brake Energy Regeneration
Type
1e toelating
Transmissie
Aandrijfwijze
Motor
Koppel
Vermogen
Brandstof
Brandstof verbruik
Brandstof verbruik realistisch
Inhoud brandstoftank
Topsnelheid
Acceleratie 0-100
Wielen voor
Wielen achter
Breedte
Lengte
Hoogte
Zitplaatsen
Gewicht EU
Gewicht RDW
Nederlandse nieuwprijs +/-
Marge/BTW
BMW 135i E88
17-02-2012
Automaat (DCT-7)
Achterwielaandrijving
2979 cc 6 cilinder in lijn
400 Nm bij 1300 rpm
306 pk (225 kW) bij 5800 rpm
Benzine
8,6 liter/100 km
10,1 liter/100 km
53 liter
250 km/h (begrensd)
0-100 km/h in 5,5 sec
215/40R18
245/35R18
1,748 m
4,360 m
1,411 m
5
1585 kg
1485 kg
€80.000,-
Marge
Datum
23-01-2014
16-01-2015
26-03-2015
24-05-2016
05-04-2017
22-06-2018
08-04-2019
23-08-2019
20-05-2020
03-06-2020
Kilometer
21.617
35.038
35.073
45.643
50.985
53.650
57.700
60.100
62.356
63.300
Werkzaamheden
Engine oil, micro filter
Brake fluid, front brake pads
Engine oil, spark plugs, air filter, vehicle check
Engine oil, micro filter, air filter, vehicle check
Brake fluid
Engine oil
MOT
Front brake pads
Vehicle check
Engine oil

Deze auto wordt standaard afgeleverd met onderstaande punten:

  • Onderhoudsbeurt en controle volgens schema fabrikant
  • Minimaal 6 maanden geen voorgeschreven onderhoud nodig
  • Nieuwe of minimaal 6 maanden geldige APK
  • NL kenteken en tenaamstelling
  • Volle tank Shell V-Power brandstof

Garantie

  • 3 maanden/10.000km op draaiende delen motor en versnellingsbak

BMW 135i Cabriolet in Sapphierzwart metallic met een Oyster lederen interieur. Slechts drie eigenaren sinds nieuw, de laatste eigenaar heeft de auto sinds einde 2016 in bezit gehad. Het afgestempelde onderhoudsboekje en het BMW interne onderhoudsdocument zijn aanwezig net als alle andere boekjes. Dit betreft een origineel Europees geleverde 135i met op een paneel na alles in de originele lak. Daar de auto altijd binnen heeft gestaan is de staat extreem goed te noemen, zonder twijfel een van de mooiste en best uitgevoerde 135i cabrio’s van Nederland!

De introductie van de 135i coupe en cabrio einde 2007 en begin 2008 maakte vele tongen los. 306 pk en een koppel van 400 nm vanaf net boven stationair toerental in de compact klasse? Was BMW gek geworden? Na een ritje kunnen we concluderen dat ze inderdaad gek waren geworden maar dan wel op een positieve manier. Wat een ervaring! De 135i is de absolute top motorisering in de cabriolet. 0-100 duurt slechts 5,5 seconden en de begrensde topsnelheid van 250 km/h wordt zonder enige moeite gehaald. Overkill? Ja het is natuurlijk meer dan nodig maar BMW zou BMW niet zijn als ze het niet zou voelen alsof deze auto voor deze motor is ontworpen, het geheel voelt zeer harmonisch. Typerend voor deze 135i is dat hij u het gevoel geeft ik kan wel maar moet niet, onweerstaanbaar!

Dit is de allerlaatste facelift van de 1 serie, te herkennen aan zijn andere achterlichten en koplampen. BMW veranderde niet alleen optische zaken maar pakte ook het onderstel aan, meer comfort en meer sportiviteit was het doel, uit ervaring weten we dat dit gelukt is. Tevens werd in 2010 de motor veranderd, vroege modellen beschikken over de N54 en late modellen over de N55 motor. Sinds modeljaar 2010 is enkel de 135i optioneel leverbaar met dezelfde versnellingsbak als de M3 V8 E9X. DCT staat voor Dual Clutch Transmission. Door zijn extreem snelle schakel manoeuvres transformeert hij deze 1 serie tot een echte sport cabriolet. Op de snelweg is het toerental door de zevende versnelling lekker laag waardoor ook het verbruik gunstig uitvalt. In de 1 serie vormen de N55 motor en de DCT bak een buitengewoon smakelijke en (helaas) zeldzame combinatie. Kijkend naar de Nederlanse nieuwprijs van rond de €80.000,- is het niet gek dat er nooit veel geleverd zijn.

Zoals het een échte BMW betaamt is niet alleen het rijgedrag dik voor elkaar. Ook de ergonomie in het interieur is subliem. Alles zit binnen handbereik en de bediening is kinderlijk eenvoudig. Los van de technische aspecten van de 135i zijn er ook de optische. Omdat er geen snellere 1 cabriolet bestaat heeft BMW op subtiele wijze het exterieur aangepast. De voorbumper heeft veel grotere luchtopeningen zonder mistlampen en de grote dubbele uitlaat in zwart chroom is subtiel maar voor het geoefende oog veelzeggend. Ook het remsysteem van de 135i is af fabriek veel groter uitgevoerd en beschikt over zeer mooi gelakte remklauwen met BMW opschrift. De snelheidsmeter gaat tot 280 km/h en de toerenteller is uitgevoerd met een olietemperatuur meter. Deze klokken in combinatie met de mooie DCT keuzehendel kan alleen maar betekenen dat we hier met een 135i te maken hebben. Nog een leuke weggever voor de échte kenners!

Waarom een 135i en geen 335i? Beide auto’s zijn geniaal maar met een andere nuance. De 135i cabrio is 150 kilo lichter dan 335i cabrio en is daarmee wendbaarder en sneller. Nog een groot verschil is dat met een geopend dak de gewichtsbalans niet of nauwelijks wordt aangetast. De stoffen kap weegt in verhouding tot het metalen dak een stuk minder. Kort gezegd is de 135i jeugdiger en speelser en is de 335i wat volwassener en rustiger. Aan u de keuze!

De optielijst van deze 135i is op een aantal opties na volledig, alles wat de auto écht lekker of mooi maakt is aanwezig. Lederen bekleding, parkeersensoren voor en achter, xenon verlichting met grootlicht assistent en bochten functie, DCT-7 automaat, multifunctioneel stuur met schakelflippers, verwarmbare sportstoelen met elektrische verstelbare leuningbreedte, Harman Kardon geluid, bluetooth voor muziek en bellen, navigatie Professional met harddisk, dual zone climate control, cruise control keyless go en een automatisch dimbare binnenspiegel inclusief elektrische inklap functie.

De perfecte sportieve en praktische cabriolet. Een auto om met slag verliefd op te worden!

Export price for registration outside of the Netherlands is €25.500,-

Colour Black-sapphire metallic (475)
Upholstery Leather Boston Oyster (LWCX)
Editions And Packages
S7KB Navigation Package Professional
S704 M Sports Suspension
S7AZ Advantage + Comfort + Sport Package M
S337 M Sports Package
S7XA M Leather St.wheel+Shiftpaddle+Multif.
S7R7 Innovation Package
Comfort And Interior Equipment
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S481 Sports Seat
S4UT Throughload Opening W/Int. Transport Bag
S4MG Int. Mouldings Aluminium Brushed-Silver
S430 Interior Mirror With Auto Dip
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S423 Floor Mats Velours
S428 Warning Triangle And First Aid Kit
S493 Storage Compartment Package
S470 Isofix-System
S442 Drink Holder
S4NE Blow-By Heater
S473 Armrest Front
Multimedia
S620 Voice Control
S614 Internet Preparation
S616 BMW Online
S6VC Control, Combox
S615 Extended BMW Online Information
S6AB Control, Teleservices
S609 Navigation System Professional
S6FL USB/Audio Interface
S633 Preparation, Mobile Phone, Business
S688 Harman/Kardon Surround Sound System
S6NR Apps
S612 BMW Assist
S698 Area-Code 2 For DVD
S6NF Music Interface For Smartphone
S6AA BMW TeleServices
Driver Assistance And Lightning
S508 Park Distance Control (PDC)
S540 Cruise Control
S524 Adaptive Headlights
S502 Headlight Cleaning System
S5AC High-Beam Assistant
S563 Light Package
S548 Kilometre Speedo
S522 Xenon Light
S521 Rain Sensor
S534 Automatic Air Conditioning
Wheels And Drive
S2MR BMW LA Wheel, M Double Spoke 261
S2TC Sport Gearbox With Twin Clutch
S230 Extra Package, EU-Speciifc
Environment And Safety
S346 Chrome Line Exterieur
S321 Exterior Parts In Vehicle Colour
S320 Deleted, Model Lettering
S387 Wind Deflector
S3AP Windscreen With Grey Wedge
S8TF Active Pedestrian Protection
S322 Comfort Access
S8TN Daytime Driv.lights Adjus.via Light Menu
S8SC Telematics Access Request,Country-Spec.
S1CD Brake Energy Regeneration
Type BMW 135i E88
1e toelating 17-02-2012
Transmissie Automaat (DCT-7)
Aandrijfwijze Achterwielaandrijving
Motor 2979 cc 6 cilinder in lijn
Koppel 400 Nm bij 1300 rpm
Vermogen 306 pk (225 kW) bij 5800 rpm
Brandstof Benzine
Brandstof verbruik 8,6 liter/100 km
Brandstof verbruik realistisch 10,1 liter/100 km
Inhoud brandstoftank 53 liter
Topsnelheid 250 km/h (begrensd)
Acceleratie 0-100 0-100 km/h in 5,5 sec
Wielen voor 215/40R18
Wielen achter 245/35R18
Breedte 1,748 m
Lengte 4,360 m
Hoogte 1,411 m
Zitplaatsen 5
Gewicht EU 1585 kg
Gewicht RDW 1485 kg
Nederlandse nieuwprijs +/- €80.000,-
Marge/BTW Marge
Datum Kilometer Werkzaamheden
23-01-2014 21.617 Engine oil, micro filter
16-01-2015 35.038 Brake fluid, front brake pads
26-03-2015 35.073 Engine oil, spark plugs, air filter, vehicle check
24-05-2016 45.643 Engine oil, micro filter, air filter, vehicle check
05-04-2017 50.985 Brake fluid
22-06-2018 53.650 Engine oil
08-04-2019 57.700 MOT
23-08-2019 60.100 Front brake pads
20-05-2020 62.356 Vehicle check
03-06-2020 63.300 Engine oil

Deze auto wordt standaard afgeleverd met onderstaande punten:

  • Onderhoudsbeurt en controle volgens schema fabrikant
  • Minimaal 6 maanden geen voorgeschreven onderhoud nodig
  • Nieuwe of minimaal 6 maanden geldige APK
  • NL kenteken en tenaamstelling
  • Volle tank Shell V-Power brandstof

Garantie

  • 3 maanden/10.000km op draaiende delen motor en versnellingsbak

Overig aanbod

Klik Hier

Exterieur

Klik Hier

BMW 335i Touring E91
201249.500 km€26.950,-
Klik Hier

Exterieur

Klik Hier

BMW 135i Cabriolet E88
201264.500 km€26.950,-
Klik Hier

Exterieur

Klik Hier

BMW 330i Limousine E46
2000 60.000 km€14.500,-
Back To Top