Exterieur

Interieur

Informatie
BMW heeft hele aansprekende coupé modellen gemaakt vanaf de 2000 CS. Er kwamen de 2800 CS, de 3.0 CS en de CSL met grote achterspoiler.
Vanaf 1976 kwam het model E24 BMW 6 serie op de markt. Allereerst als 630 CS en 633 CSI. Het model was ontworpen door Paul Bracq. Oorspronkelijk werden ze gebouwd bij Karmann in Osnabrück, maar na wat kwaliteitsproblemen haalde BMW de productie naar hun eigen fabriek in Dingolfing. In totaal werden er 86.216 stuks gebouwd tot april 1989, waarvan 45.215 635CSI die vanaf 1978 geleverd werd.
De auto was een rechtstreekse concurrent van de Mercedes 107SL en van de Jaguar XJS. Zoals het een echte BMW betaamt was hij veel sportiever dan deze concurrenten.
Dit exemplaar is gebouwd in 1983, oorspronkelijk in Zwitserland toegelaten in 1984. Het is een versie die bij BMW gebouwd is en hij heeft de techniek van de BMW 5 serie E28 en de betere 3.430 cc M30B34 6 cilinder lijnmotor met Bosch brandstof inspuiting met 218 pk en 310 Nm. De automatische bak is een ZF 4HP22 vierversnellingsautomaat. Zowel de motor als de bak hebben zogeheten matching numbers en zijn dus origineel.
De auto is uitgevoerd in grijs metallic Delphingrau (184) en een prachtig bijpassend creme kleurig lederen interieur met sportstoelen. Voor zover vast te stellen is de auto schadevrij, hij is gedeeltelijk gesproten, maar verder staat de auto er smetteloos bij. Roest is op de hele auto niet te vinden en ook het lederen interieur en bekleding zien er werkelijk keurig uit. Ook alle opties zoals elektrische ramen, schuifdak en elektronische controlelampjes werken naar behoren.
Deze BMW 635CSi is afkomstig uit een verzameling en is uitermate professioneel gereconditioneerd door Stipt Polish Point in Vught. Hierbij zijn interieur, exterieur, motorruimte en de bodem compleet aangepakt. Zowel binnen als buiten, maar ook van onderen en onder de motorkap ziet hij er smetteloos uit. Foto’s hiervan kunt u vinden in de gallerij.
Het rijden met de auto is een feest. Heerlijk soepele 6 cilinder in lijn, goed schakelende bak en een strak maar comfortabel weggedrag. Een echte luxe GT die in deze staat zo goed als onvindbaar is!
—————————————————————————————————————————–
BMW has made very appealing coupé models from the 2000 CS. There were the 2800 CS, the 3.0 CS and the CSL with a large rear spoiler.
From 1976, the E24 BMW 6 series model came onto the market. First of all as 630 CS and 633 CSI. The model was designed by Paul Bracq. Originally they were built at Karmann in Osnabrück, but after some quality problems BMW took production to their own factory in Dingolfing. A total of 86,216 units were built up to April 1989, of which 45,215 635CSI were delivered from 1978.
The car was a direct competitor of the Mercedes 107SL and the Jaguar XJS. As befits a real BMW, it was much sportier than these competitors.
This car was built in 1983, originally admitted in Switzerland in 1984. It is a version built by BMW and it has the technology of the BMW 5 series E28 and the better 3,430 cc M30B34 6-cylinder in-line engine with Bosch fuel injection with 218 hp and 310 Nm. The automatic gearbox is a ZF 4HP22 four-speed automatic. Both the engine and the gearbox have so-called matching numbers and are therefore original.
The car is finished in gray metallic Delphingrau (184) and a beautiful matching cream-colored leather interior with sports seats. As far as can be determined, the car is damage-free, it has been partially sprayed, but otherwise the car is immaculate. Rust is not to be found on the entire car and the leather interior and upholstery look really neat. All options such as electric windows, sunroof and electronic indicator lights also work properly.
This BMW 635CSi comes from a collection and has been very professionally reconditioned by Stipt Polish Point in Vught. The interior, exterior, engine compartment and floor have been completely addressed. It looks immaculate both inside and out, but also from below and under the hood. You can find pictures of this in the gallery.
Driving the car is a joy. Wonderfully smooth 6-cylinder in-line, well-shifting gearbox and a sleek but comfortable handling. A real luxury GT that is virtually impossible to find in this condition!
—————————————————————————————————————————–
BMW hat nach dem 2000 CS sehr ansprechende Coupé-Modelle hergestellt. Es gab den 2800 CS, den 3.0 CS und den CSL mit einem großen Heckspoiler.
Ab 1976 kam das Modell E24 BMW 6er auf den Markt. Zunächst als 630 CS und 633 CSI. Das Modell wurde von Paul Bracq entworfen. Ursprünglich wurden sie bei Karmann in Osnabrück gebaut, aber nach einigen Qualitätsproblemen nahm BMW die Produktion in ein eigenes Werk in Dingolfing auf. Bis April 1989 wurden insgesamt 86.216 Einheiten gebaut, von denen 45.215 635 CSI ab 1978 ausgeliefert wurden.
Das Auto war ein direkter Konkurrent des Mercedes 107SL und des Jaguar XJS. Wie es sich für einen echten BMW gehört, war er viel sportlicher als diese Konkurrenten.
Dieses Auto wurde 1983 gebaut, ursprünglich 1984 in der Schweiz zugelassen. Es ist eine von BMW gebaute Version und verfügt über die Technologie des BMW 5er E28 und den besseren 6-Zylinder-Reihenmotor M30B34 mit 3.430 ccm Hubraum und Bosch-Einspritzung mit 218 PS und 310 Nm. Das Automatikgetriebe ist eine ZF 4HP22 Viergang-Automatik. Sowohl der Motor als auch das Getriebe haben sogenannte Matching-Nummern und sind daher original.
Das Auto ist in Delphingrau (184) in grauem Metallic gehalten und verfügt über eine schöne cremefarbene Lederausstattung mit Sportsitzen. Soweit festgestellt werden kann, ist das Auto unfallfrei, es wurde teilweise neu lackiert, aber ansonsten ist das Auto makellos. Es gibt keinen Rost auf dem gesamten Auto und die Lederausstattung und die Polsterung sehen wirklich ordentlich aus. Alle Optionen wie elektrische Fensterheber, Schiebedach und elektronische Kontrollleuchten funktionieren ebenfalls ordnungsgemäß.
Dieser BMW 635CSi stammt aus einer Kollektion und wurde von Stipt Polish Point in Vught sehr professionell überholt. Das Innere, Äußere, der Motorraum und der Boden wurden vollständig angesprochen. Es sieht sowohl innen als auch außen makellos aus, aber auch von unten und unter der Haube. Bilder dazu finden Sie in der Galerie.
Autofahren ist eine Freude. Wunderbar geschmeidiges 6-Zylinder-Reihengetriebe, gut schaltendes Getriebe und schlankes, aber komfortables Handling. Ein echter Luxus-GT, der in diesem Zustand kaum zu finden ist!
Colour | Delphin grey metallic (184) |
Upholstery | Leather Pearlbeige (0206) |
– | 14 inch rims |
S314 | Door mirror driver lock, heated |
S350 | Green thermal insulation glass |
S401 | Electric sunroof |
S660 | BMW Bavaria Cassette RDS Radio |
S682 | Automatic radio antenna |
S690 | Cassette holder |
– | Automatic 4 speed gearbox |
Type | BMW 635 CSI |
1e toelating | 25-4-1984 |
Transmissie | ZF automaat 4 versnellingen |
Aandrijfwijze | achterwielaandrijving |
Motor | 3430 cc 6 cilinder in lijn |
Koppel | 310 Nm bij 4000 rpm |
Vermogen | 218 pk bij 5500 rpm |
Brandstof | benzine |
Brandstof verbruik | 10,5 liter/100 km |
Brandstof verbruik realistisch | 12 liter/100 km |
Inhoud brandstoftank | 70 liter |
Topsnelheid | 221 km/h |
Acceleratie 0-100 | 0-100 km/h in 9,0 sec |
Wielen voor | 195/70 R14 |
Wielen achter | 195/70 R14 |
Breedte | 1,725 m |
Lengte | 4,755 m |
Hoogte | 1,365 m |
Zitplaatsen | 4 |
Gewicht EU | |
Gewicht RDW | 1459 kg |
Nederlandse nieuwprijs +/- | 69.000,- |
Marge/BTW | marge |
Datum | Kilometer | Werkzaamheden |
20-06-???? | 4.356 | Engine oil |
07-07-1992 | 46.191 | Large service |
31-05-1994 | 53.907 | Engine oil |
15-08-1995 | 60.122 | Engine oil, brake fluid |
28-07-1996 | 70.445 | Large service |
No date | 102.908 | Engine oil |
No date | 115.660 | Engine oil |
16-01-2002 | – | Dutch liscense plates |
09-10-2006 | 134.819 | MOT |
17-12-2007 | 142.745 | MOT |
07-01-2009 | 153.133 | MOT |
07-07-2011 | 164753 | MOT |
13-03-2012 | 166155 | Valuation report |
15-06-2012 | 167.728 | MOT |
17-06-2013 | 173.133 | MOT |
07-07-2014 | 176.394 | MOT |
11-07-2014 | – | Differential oil |
14-05-2015 | – | New brakes |
25-05-2015 | – | New battery |
27-05-2015 | 178.133 | Valuation report |
15-02-2017 | 178.480 | MOT |
29-05-2018 | 179.529 | Valuation report |
29-10-2018 | – | New windscreen and trim |
06-11-2018 | – | New exhaust, engine mounts and shock absorbers |
Deze auto wordt verkocht in opdracht van een klant, hierdoor vervallen de normaal geldende voorwaarden voor aflevering. Voor meer informatie staan wij u te allen tijde ter beschikking.