skip to Main Content

Exterieur

Interieur

Informatie

BMW heeft hele aansprekende coupé modellen gemaakt vanaf de 2000 CS. Er kwamen de 2800 CS, de 3.0 CS en de CSL met grote achterspoiler.

Vanaf 1976 kwam het model E24 BMW 6 serie op de markt. Allereerst als 630 CS en 633 CSI. Het model was ontworpen door Paul Bracq. Oorspronkelijk werden ze gebouwd bij Karmann in Osnabrück, maar na wat kwaliteitsproblemen haalde BMW de productie naar hun eigen fabriek in Dingolfing. In totaal werden er 86.216 stuks gebouwd tot april 1989, waarvan 45.215 635CSI die vanaf 1978 geleverd werd.

De auto was een rechtstreekse concurrent van de Mercedes 107SL en van de Jaguar XJS. Zoals het een echte BMW betaamt was hij veel sportiever dan deze concurrenten.

Dit exemplaar is gebouwd in 1983, oorspronkelijk in Zwitserland toegelaten in 1984. Het is een versie die bij BMW gebouwd is en hij heeft de techniek van de BMW 5 serie E28 en de betere 3.430 cc M30B34 6 cilinder lijnmotor met Bosch brandstof inspuiting met 218 pk en 310 Nm. De automatische bak is een ZF 4HP22 vierversnellingsautomaat. Zowel de motor als de bak hebben zogeheten matching numbers en zijn dus origineel.

De auto is uitgevoerd in grijs metallic Delphingrau (184) en een prachtig bijpassend creme kleurig lederen interieur met sportstoelen. Voor zover vast te stellen is de auto schadevrij, hij is gedeeltelijk gesproten, maar verder staat de auto er smetteloos bij. Roest is op de hele auto niet te vinden en ook het lederen interieur en bekleding zien er werkelijk keurig uit. Ook alle opties zoals elektrische ramen, schuifdak en elektronische controlelampjes werken naar behoren.

Deze BMW 635CSi is afkomstig uit een verzameling en is uitermate professioneel gereconditioneerd door Stipt Polish Point in Vught. Hierbij zijn interieur, exterieur, motorruimte en de bodem compleet aangepakt. Zowel binnen als buiten, maar ook van onderen en onder de motorkap ziet hij er smetteloos uit. Foto’s hiervan kunt u vinden in de gallerij.

Het rijden met de auto is een feest. Heerlijk soepele 6 cilinder in lijn, goed schakelende bak en een strak maar comfortabel weggedrag. Een echte luxe GT die in deze staat zo goed als onvindbaar is!


BMW has made very appealing coupé models from the 2000 CS. There were the 2800 CS, the 3.0 CS and the CSL with a large rear spoiler.

From 1976, the E24 BMW 6 series model came onto the market. First of all as 630 CS and 633 CSI. The model was designed by Paul Bracq. Originally they were built at Karmann in Osnabrück, but after some quality problems BMW took production to their own factory in Dingolfing. A total of 86,216 units were built up to April 1989, of which 45,215 635CSI were delivered from 1978.

The car was a direct competitor of the Mercedes 107SL and the Jaguar XJS. As befits a real BMW, it was much sportier than these competitors.

This car was built in 1983, originally admitted in Switzerland in 1984. It is a version built by BMW and it has the technology of the BMW 5 series E28 and the better 3,430 cc M30B34 6-cylinder in-line engine with Bosch fuel injection with 218 hp and 310 Nm. The automatic gearbox is a ZF 4HP22 four-speed automatic. Both the engine and the gearbox have so-called matching numbers and are therefore original.

The car is finished in gray metallic Delphingrau (184) and a beautiful matching cream-colored leather interior with sports seats. As far as can be determined, the car is damage-free, it has been partially sprayed, but otherwise the car is immaculate. Rust is not to be found on the entire car and the leather interior and upholstery look really neat. All options such as electric windows, sunroof and electronic indicator lights also work properly.

This BMW 635CSi comes from a collection and has been very professionally reconditioned by Stipt Polish Point in Vught. The interior, exterior, engine compartment and floor have been completely addressed. It looks immaculate both inside and out, but also from below and under the hood. You can find pictures of this in the gallery.

Driving the car is a joy. Wonderfully smooth 6-cylinder in-line, well-shifting gearbox and a sleek but comfortable handling. A real luxury GT that is virtually impossible to find in this condition!


BMW hat nach dem 2000 CS sehr ansprechende Coupé-Modelle hergestellt. Es gab den 2800 CS, den 3.0 CS und den CSL mit einem großen Heckspoiler.

Ab 1976 kam das Modell E24 BMW 6er auf den Markt. Zunächst als 630 CS und 633 CSI. Das Modell wurde von Paul Bracq entworfen. Ursprünglich wurden sie bei Karmann in Osnabrück gebaut, aber nach einigen Qualitätsproblemen nahm BMW die Produktion in ein eigenes Werk in Dingolfing auf. Bis April 1989 wurden insgesamt 86.216 Einheiten gebaut, von denen 45.215 635 CSI ab 1978 ausgeliefert wurden.

Das Auto war ein direkter Konkurrent des Mercedes 107SL und des Jaguar XJS. Wie es sich für einen echten BMW gehört, war er viel sportlicher als diese Konkurrenten.

Dieses Auto wurde 1983 gebaut, ursprünglich 1984 in der Schweiz zugelassen. Es ist eine von BMW gebaute Version und verfügt über die Technologie des BMW 5er E28 und den besseren 6-Zylinder-Reihenmotor M30B34 mit 3.430 ccm Hubraum und Bosch-Einspritzung mit 218 PS und 310 Nm. Das Automatikgetriebe ist eine ZF 4HP22 Viergang-Automatik. Sowohl der Motor als auch das Getriebe haben sogenannte Matching-Nummern und sind daher original.

Das Auto ist in Delphingrau (184) in grauem Metallic gehalten und verfügt über eine schöne cremefarbene Lederausstattung mit Sportsitzen. Soweit festgestellt werden kann, ist das Auto unfallfrei, es wurde teilweise neu lackiert, aber ansonsten ist das Auto makellos. Es gibt keinen Rost auf dem gesamten Auto und die Lederausstattung und die Polsterung sehen wirklich ordentlich aus. Alle Optionen wie elektrische Fensterheber, Schiebedach und elektronische Kontrollleuchten funktionieren ebenfalls ordnungsgemäß.

Dieser BMW 635CSi stammt aus einer Kollektion und wurde von Stipt Polish Point in Vught sehr professionell überholt. Das Innere, Äußere, der Motorraum und der Boden wurden vollständig angesprochen. Es sieht sowohl innen als auch außen makellos aus, aber auch von unten und unter der Haube. Bilder dazu finden Sie in der Galerie.

Autofahren ist eine Freude. Wunderbar geschmeidiges 6-Zylinder-Reihengetriebe, gut schaltendes Getriebe und schlankes, aber komfortables Handling. Ein echter Luxus-GT, der in diesem Zustand kaum zu finden ist!

Colour
Upholstery
S314
S350
S401
S660
S682
S690
Delphin grey metallic (184)
Leather Pearlbeige (0206)
14 inch rims
Door mirror driver lock, heated
Green thermal insulation glass
Electric sunroof
BMW Bavaria Cassette RDS Radio
Automatic radio antenna
Cassette holder
Automatic 4 speed gearbox
Type
1e toelating
Transmissie
Aandrijfwijze
Motor
Koppel
Vermogen
Brandstof
Brandstof verbruik
Brandstof verbruik realistisch
Inhoud brandstoftank
Topsnelheid
Acceleratie 0-100
Wielen voor
Wielen achter
Breedte
Lengte
Hoogte
Zitplaatsen
Gewicht EU
Gewicht RDW
Nederlandse nieuwprijs +/-
Marge/BTW
BMW 635 CSI
25-4-1984
ZF automaat 4 versnellingen
achterwielaandrijving
3430 cc 6 cilinder in lijn
310 Nm bij 4000 rpm
218 pk bij 5500 rpm
benzine
10,5 liter/100 km
12 liter/100 km
70 liter
221 km/h
0-100 km/h in 9,0 sec
195/70 R14
195/70 R14
1,725 m
4,755 m
1,365 m
4
1459 kg
69.000,-
marge
Datum
20-06-????
07-07-1992
31-05-1994
15-08-1995
28-07-1995
No date
No date
16-01-2002
09-10-2006
17-12-2007
07-01-2009
07-07-2011
13-03-2012
15-06-2012
17-06-2013
07-07-2014
11-07-2014
14-05-2015
25-05-2015
27-05-2015
15-02-2017
29-05-2018
29-10-2018
06-11-2018
Kilometer
4.356
46.191
53.907
60.122
70.445
102.908
115.660
134.819
142.745
153.133
164753
166155
167.728
173.133
176.394
178.133
178.480
179.529
Werkzaamheden
Engine oil
Large service
Engine oil
Engine oil, brake fluid
Large service
Engine oil
Engine oil
Dutch liscense plates
MOT
MOT
MOT
MOT
Valuation report
MOT
MOT
MOT
Differential oil
New brakes
New battery
Valuation report
MOT
Valuation report
New windscreen and trim
New exhaust, engine mounts and shock absorbers

Deze auto wordt verkocht in opdracht van een klant, hierdoor vervallen de normaal geldende voorwaarden voor aflevering. Voor meer informatie staan wij u te allen tijde ter beschikking.

BMW heeft hele aansprekende coupé modellen gemaakt vanaf de 2000 CS. Er kwamen de 2800 CS, de 3.0 CS en de CSL met grote achterspoiler.

Vanaf 1976 kwam het model E24 BMW 6 serie op de markt. Allereerst als 630 CS en 633 CSI. Het model was ontworpen door Paul Bracq. Oorspronkelijk werden ze gebouwd bij Karmann in Osnabrück, maar na wat kwaliteitsproblemen haalde BMW de productie naar hun eigen fabriek in Dingolfing. In totaal werden er 86.216 stuks gebouwd tot april 1989, waarvan 45.215 635CSI die vanaf 1978 geleverd werd.

De auto was een rechtstreekse concurrent van de Mercedes 107SL en van de Jaguar XJS. Zoals het een echte BMW betaamt was hij veel sportiever dan deze concurrenten.

Dit exemplaar is gebouwd in 1983, oorspronkelijk in Zwitserland toegelaten in 1984. Het is een versie die bij BMW gebouwd is en hij heeft de techniek van de BMW 5 serie E28 en de betere 3.430 cc M30B34 6 cilinder lijnmotor met Bosch brandstof inspuiting met 218 pk en 310 Nm. De automatische bak is een ZF 4HP22 vierversnellingsautomaat. Zowel de motor als de bak hebben zogeheten matching numbers en zijn dus origineel.

De auto is uitgevoerd in grijs metallic Delphingrau (184) en een prachtig bijpassend creme kleurig lederen interieur met sportstoelen. Voor zover vast te stellen is de auto schadevrij, hij is gedeeltelijk gesproten, maar verder staat de auto er smetteloos bij. Roest is op de hele auto niet te vinden en ook het lederen interieur en bekleding zien er werkelijk keurig uit. Ook alle opties zoals elektrische ramen, schuifdak en elektronische controlelampjes werken naar behoren.

Deze BMW 635CSi is afkomstig uit een verzameling en is uitermate professioneel gereconditioneerd door Stipt Polish Point in Vught. Hierbij zijn interieur, exterieur, motorruimte en de bodem compleet aangepakt. Zowel binnen als buiten, maar ook van onderen en onder de motorkap ziet hij er smetteloos uit. Foto’s hiervan kunt u vinden in de gallerij.

Het rijden met de auto is een feest. Heerlijk soepele 6 cilinder in lijn, goed schakelende bak en een strak maar comfortabel weggedrag. Een echte luxe GT die in deze staat zo goed als onvindbaar is!

—————————————————————————————————————————–

BMW has made very appealing coupé models from the 2000 CS. There were the 2800 CS, the 3.0 CS and the CSL with a large rear spoiler.

From 1976, the E24 BMW 6 series model came onto the market. First of all as 630 CS and 633 CSI. The model was designed by Paul Bracq. Originally they were built at Karmann in Osnabrück, but after some quality problems BMW took production to their own factory in Dingolfing. A total of 86,216 units were built up to April 1989, of which 45,215 635CSI were delivered from 1978.

The car was a direct competitor of the Mercedes 107SL and the Jaguar XJS. As befits a real BMW, it was much sportier than these competitors.

This car was built in 1983, originally admitted in Switzerland in 1984. It is a version built by BMW and it has the technology of the BMW 5 series E28 and the better 3,430 cc M30B34 6-cylinder in-line engine with Bosch fuel injection with 218 hp and 310 Nm. The automatic gearbox is a ZF 4HP22 four-speed automatic. Both the engine and the gearbox have so-called matching numbers and are therefore original.

The car is finished in gray metallic Delphingrau (184) and a beautiful matching cream-colored leather interior with sports seats. As far as can be determined, the car is damage-free, it has been partially sprayed, but otherwise the car is immaculate. Rust is not to be found on the entire car and the leather interior and upholstery look really neat. All options such as electric windows, sunroof and electronic indicator lights also work properly.

This BMW 635CSi comes from a collection and has been very professionally reconditioned by Stipt Polish Point in Vught. The interior, exterior, engine compartment and floor have been completely addressed. It looks immaculate both inside and out, but also from below and under the hood. You can find pictures of this in the gallery.

Driving the car is a joy. Wonderfully smooth 6-cylinder in-line, well-shifting gearbox and a sleek but comfortable handling. A real luxury GT that is virtually impossible to find in this condition!

—————————————————————————————————————————–

BMW hat nach dem 2000 CS sehr ansprechende Coupé-Modelle hergestellt. Es gab den 2800 CS, den 3.0 CS und den CSL mit einem großen Heckspoiler.

Ab 1976 kam das Modell E24 BMW 6er auf den Markt. Zunächst als 630 CS und 633 CSI. Das Modell wurde von Paul Bracq entworfen. Ursprünglich wurden sie bei Karmann in Osnabrück gebaut, aber nach einigen Qualitätsproblemen nahm BMW die Produktion in ein eigenes Werk in Dingolfing auf. Bis April 1989 wurden insgesamt 86.216 Einheiten gebaut, von denen 45.215 635 CSI ab 1978 ausgeliefert wurden.

Das Auto war ein direkter Konkurrent des Mercedes 107SL und des Jaguar XJS. Wie es sich für einen echten BMW gehört, war er viel sportlicher als diese Konkurrenten.

Dieses Auto wurde 1983 gebaut, ursprünglich 1984 in der Schweiz zugelassen. Es ist eine von BMW gebaute Version und verfügt über die Technologie des BMW 5er E28 und den besseren 6-Zylinder-Reihenmotor M30B34 mit 3.430 ccm Hubraum und Bosch-Einspritzung mit 218 PS und 310 Nm. Das Automatikgetriebe ist eine ZF 4HP22 Viergang-Automatik. Sowohl der Motor als auch das Getriebe haben sogenannte Matching-Nummern und sind daher original.

Das Auto ist in Delphingrau (184) in grauem Metallic gehalten und verfügt über eine schöne cremefarbene Lederausstattung mit Sportsitzen. Soweit festgestellt werden kann, ist das Auto unfallfrei, es wurde teilweise neu lackiert, aber ansonsten ist das Auto makellos. Es gibt keinen Rost auf dem gesamten Auto und die Lederausstattung und die Polsterung sehen wirklich ordentlich aus. Alle Optionen wie elektrische Fensterheber, Schiebedach und elektronische Kontrollleuchten funktionieren ebenfalls ordnungsgemäß.

Dieser BMW 635CSi stammt aus einer Kollektion und wurde von Stipt Polish Point in Vught sehr professionell überholt. Das Innere, Äußere, der Motorraum und der Boden wurden vollständig angesprochen. Es sieht sowohl innen als auch außen makellos aus, aber auch von unten und unter der Haube. Bilder dazu finden Sie in der Galerie.

Autofahren ist eine Freude. Wunderbar geschmeidiges 6-Zylinder-Reihengetriebe, gut schaltendes Getriebe und schlankes, aber komfortables Handling. Ein echter Luxus-GT, der in diesem Zustand kaum zu finden ist!

Colour Delphin grey metallic (184)
Upholstery Leather Pearlbeige (0206)
14 inch rims
S314 Door mirror driver lock, heated
S350 Green thermal insulation glass
S401 Electric sunroof
S660 BMW Bavaria Cassette RDS Radio
S682 Automatic radio antenna
S690 Cassette holder
Automatic 4 speed gearbox
Type BMW 635 CSI
1e toelating 25-4-1984
Transmissie ZF automaat 4 versnellingen
Aandrijfwijze achterwielaandrijving
Motor 3430 cc 6 cilinder in lijn
Koppel 310 Nm bij 4000 rpm
Vermogen 218 pk bij 5500 rpm
Brandstof benzine
Brandstof verbruik 10,5 liter/100 km
Brandstof verbruik realistisch 12 liter/100 km
Inhoud brandstoftank 70 liter
Topsnelheid 221 km/h
Acceleratie 0-100 0-100 km/h in 9,0 sec
Wielen voor 195/70 R14
Wielen achter 195/70 R14
Breedte 1,725 m
Lengte 4,755 m
Hoogte 1,365 m
Zitplaatsen 4
Gewicht EU
Gewicht RDW 1459 kg
Nederlandse nieuwprijs +/- 69.000,-
Marge/BTW marge
Datum Kilometer Werkzaamheden
20-06-???? 4.356 Engine oil
07-07-1992 46.191 Large service
31-05-1994 53.907 Engine oil
15-08-1995 60.122 Engine oil, brake fluid
28-07-1995 70.445 Large service
No date 102.908 Engine oil
No date 115.660 Engine oil
16-01-2002 Dutch liscense plates
09-10-2006 134.819 MOT
17-12-2007 142.745 MOT
07-01-2009 153.133 MOT
07-07-2011 164753 MOT
13-03-2012 166155 Valuation report
15-06-2012 167.728 MOT
17-06-2013 173.133 MOT
07-07-2014 176.394 MOT
11-07-2014 Differential oil
14-05-2015 New brakes
25-05-2015 New battery
27-05-2015 178.133 Valuation report
15-02-2017 178.480 MOT
29-05-2018 179.529 Valuation report
29-10-2018 New windscreen and trim
06-11-2018 New exhaust, engine mounts and shock absorbers

Deze auto wordt verkocht in opdracht van een klant, hierdoor vervallen de normaal geldende voorwaarden voor aflevering. Voor meer informatie staan wij u te allen tijde ter beschikking.

Overig aanbod

Klik Hier
Aanbod

Klik Hier

BMW 130i Hatchback E87
201046.500km€24.950,-
Klik Hier
Aanbod

Klik Hier

BMW 130i Hatchback E81
200837.000 km€19.950,-
Klik Hier
Aanbod

Klik Hier

BMW 135i Cabriolet E88
201264.500 km€26.950,-
Back To Top