Skip to content

Exterieur

Interieur

Informatie

Uitzonderlijk mooie Mercedes Benz 450 SEL met slechts 64.000 km op zijn teller. Afkomstig uit een verzameling. De auto is uitgevoerd in 929 Nautikblau met een 274 Light Brown interieur. In deze auto is de afgelopen jaren heel veel liefde gestoken, wat een verschijning!

De topklasse van Mercedes Benz in de jaren 1972 tot en met 1980 heette W116. De Ingenieurs in Sindelfingen hebben echt alles uit de kast gehaald om “de beste auto ter wereld” te maken, en dat is ze gelukt. De wereldpers was zeer lovend over deze auto en de technische kwaliteit was boven elke twijfel verheven. Deze auto was voor zijn tijd ongekend comfortabel en had de beschikking over zeer veel nieuwe features. Zo had de auto een voorwielophanging met dubbele wieldraagarmen die direct was afgeleid van het C111 prototype. Hierdoor was de auto zeer koersstabiel. Verder was het de eerste auto met een versterkte veiligheidskooi en kreukelzones. Daarnaast had de auto een voor die tijd zeer goede stroomlijn met een Cw-waarde van 0,41. Ook kregen de auto’s hydraulische klepspeling compensatie om het onderhoud te vergemakkelijken.

Deze 450 betreft een verlengde versie met de krachtige V8 M117 motor met 4.520cc en 225 pk. De auto is van 29-9-1973, het betreft een van de eerste 450 SEL die de fabriek uit rolden. De motor heeft een Bosch D Jetronic brandstofinspuiting, gekoppeld aan een 3 versnellingsautomaat wat maakt dat de auto zeer soepel en comfortabel rijdt. Onder de 10 seconden naar de 100 km/u en een top van 210 km/u waren in de jaren 70 zeer goede prestaties, zelfs naar huidige maatstaven komt de auto nog bijzonder goed mee. Ondanks zijn leeftijd van bijna 50 jaar rijdt de auto voortreffelijk. De motor loopt mooi rond, de bak schakelt goed en sturen en remmen gaat zoals toen hij nieuw was.

De vorige eigenaar heeft zo goed als ieder detail laten nalopen en restaureren. Zowel binnen als buiten verkeert de auto mede daarom in smetteloze staat. Omdat deze 450 SEL lang in Spanje heeft gereden is en was er van roestproblemen geen sprake. Voor afbeeldingen voor / na zie: https://www.facebook.com/StiptPolishPoint/posts/2458080214259906/

Dit soort auto’s zijn in redelijke staat al zeldzaam, in deze staat op zijn minst zéér zeldzaam. Het gevoel wat deze auto u geeft is niet te beschrijven, het is net of u in een tijdmachine hebt plaatsgenomen en wakker wordt in het jaar 1973. Fantastisch!


Außergewöhnlich schöner Mercedes Benz 450 SEL mit nur 64.000 km auf dem Tacho. Kommt aus einer Sammlung. Das Auto ist in 929 Nautikblau lackiert mit einem 274 Hellbraunen Interieur. In dieses Auto wurde in den letzten Jahren viel Liebe gesteckt, was für ein Auftritt!

Die Spitzenklasse von Mercedes Benz in den Jahren 1972 bis 1980 hieß W116. Die Ingenieure in Sindelfingen haben wirklich alle Register gezogen, um „das beste Auto der Welt“ zu bauen, und das ist ihnen gelungen. Die Weltpresse war von diesem Auto begeistert und die technische Qualität stand außer Zweifel. Dieses Auto war für seine Zeit beispiellos komfortabel und verfügte über viele neue Funktionen. Zum Beispiel hatte das Auto eine Doppelquerlenker-Vorderradaufhängung, die direkt vom C111-Prototyp abgeleitet wurde. Dadurch war das Auto sehr stabil. Es war auch das erste Auto mit verstärktem Sicherheitskäfig und Knautschzonen. Außerdem hatte das Auto mit einem Cw-Wert von 0,41 für die damalige Zeit eine sehr gute Stromlinie. Die Autos erhielten außerdem einen hydraulischen Ventilspielausgleich, um die Wartung zu erleichtern.

Dieser 450er ist eine Langversion mit dem leistungsstarken V8-M117-Motor mit 4.520 ccm und 225 PS. Das Auto ist vom 29.09.1973, es ist einer der ersten 450 SEL, die aus dem Werk gerollt sind. Der Motor verfügt über eine Bosch D Jetronic-Kraftstoffeinspritzung, die mit einem 3-Gang-Automatikgetriebe gekoppelt ist, wodurch das Auto sehr ruhig und komfortabel zu fahren ist. Unter 10 Sekunden auf 100 km/h und eine Spitze von 210 km/h waren in den 1970er Jahren sehr gute Leistungen, auch nach heutigen Maßstäben ist das Auto noch sehr gut. Trotz seines Alters von fast 50 Jahren fährt sich das Auto hervorragend. Der Motor läuft gut, das Getriebe schaltet gut und Lenkung und Bremsen sind wie im Neuzustand.

Der Vorbesitzer hat viele Details akribisch überprüft und restauriert. Dies ist einer der Gründe, warum das Auto innen und außen in einem tadellosen Zustand ist. Da dieser 450 SEL sehr lange in Spanien gefahren hat, gibt es keine Rostprobleme. Fur Bilder vorher / nachehr: https://www.facebook.com/StiptPolishPoint/posts/2458080214259906/

Diese Wagentypen sind in vernünftigem Zustand schon selten, in diesem Zustand zumindest sehr selten. Das Gefühl dieses Autos ist unbeschreiblich, es ist wie in einer Zeitmaschine zu sitzen und im Jahr 1973 aufzuwachen. Fantastisch!


Exceptionally beautiful Mercedes Benz 450 SEL with only 64,000 km on its odometer. Coming from a collection. The car is finished in 929 Nautikblau with a 274 Light Brown interior. A lot of love has been put into this car in recent years, what an appearance!

The top class of Mercedes Benz in the years 1972 to 1980 was called W116. The Engineers in Sindelfingen really pulled out all the stops to make “the best car in the world”, and they succeeded. The world press was very enthusiastic about this car and the technical quality was beyond any doubt. This car was unprecedentedly comfortable for its time and had many new features at its disposal. For example, the car had a double wishbone front suspension derived directly from the C111 prototype. This made the car very stable. It was also the first car with a reinforced safety cage and deformation zones. In addition, the car had a very good streamline for that time with a Cw value of 0.41. The cars also received hydraulic valve clearance compensation to make maintenance easier.

This 450 is an extended version with the powerful V8 M117 engine with 4,520cc and 225 hp. The car is from 29-9-1973, it is one of the first 450 SEL that rolled out of the factory. The engine has a Bosch D Jetronic fuel injection, coupled to a 3-speed automatic transmission, which makes the car very smooth and comfortable to drive. Under 10 seconds to 100 km/h and a top of 210 km/h were very good performances in the 1970s, even by today’s standards the car is still very good. Despite its age of almost 50 years, the car drives excellently. The engine runs nicely, the gearbox shifts well and steering and braking are like when it was new.

The previous owner has meticulously checked and restored most details. This is one of the reasons why the car is in immaculate condition both inside and out. Because this 450 SEL has been driven for a long time in Spain there are a no rust problems. For pictures before / after: https://www.facebook.com/StiptPolishPoint/posts/2458080214259906/

These types of cars are already rare in reasonable condition, in this condition at least very rare. The feeling this car gives you is indescribable; it is like sitting in a time machine and waking up in the year 1973. Fantastic!

Colour
Upholstery
Nautikblau 929
Leather Light Brown 274
Metallic colour
leather upholstery
light alloy wheels
electric windows
armrest front
Sliding roof
Headlamp wipers
Type
1e toelating
Transmissie
Aandrijfwijze
Motor
Koppel
Vermogen
Brandstof
Brandstof verbruik
Brandstof verbruik realistisch
Inhoud brandstoftank
Topsnelheid
Acceleratie 0-100 km/h
Wielen voor
Wielen achter
Breedte
Lengte
Hoogte
Zitplaatsen
Gewicht EU
Gewicht RDW
Nederlandse nieuwprijs +/-
Marge/BTW
Mercedes Benz 450 SEL
29-09-1973
Automaat 3 versnellingen
Achterwielaandrijving
4520 cc
368 Nm bij 3000 rpm
225 pk ( 165kW) bij 5000 rpm
Benzine
14,5 liter/100 km
18 liter/100 km
96 liter
210 km/h
9,9 sec
205/70 R14
205/70 R14
1,870 m
5,060 m
1,430 m
4
1755 kg
1655 kg
Euro 45.000,-
Marge
Datum
29-09-1973
08-11-1987
29-09-1988
01-03-1990
17-06-1991
19-05-1992
03-06-1993
25-05-1994
24-05-1995
21-05-1996
13-05-1997
18-05-1998
27-05-1999
16-06-2000
05-06-2001
21-06-2002
23-06-2003
19-06-2004
07-09-2005
16-04-2007
01-08-2008
28-08-2008
28-04-2010
29-06-2011
23-10-2012
02-07-2015
29-07-2015
28-09-2015
01-07-2016
30-06-2017
07-03-2018
07-05-2019
Kilometer
56.031
56.780
63.000
Werkzaamheden
tenaamstelling
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
Spaanse APK
onderhoud
onderhoud
Spaanse APK
Spaanse APK
export naar Duitsland
aankoop in Nederland

Deze auto wordt verkocht in opdracht van een klant, hierdoor vervallen de normaal geldende voorwaarden voor aflevering. Voor meer informatie staan wij u te allen tijde ter beschikking.

Uitzonderlijk mooie Mercedes Benz 450 SEL met slechts 64.000 km op zijn teller. Afkomstig uit een verzameling. De auto is uitgevoerd in 929 Nautikblau met een 274 Light Brown interieur. In deze auto is de afgelopen jaren heel veel liefde gestoken, wat een verschijning!

De topklasse van Mercedes Benz in de jaren 1972 tot en met 1980 heette W116. De Ingenieurs in Sindelfingen hebben echt alles uit de kast gehaald om “de beste auto ter wereld” te maken, en dat is ze gelukt. De wereldpers was zeer lovend over deze auto en de technische kwaliteit was boven elke twijfel verheven. Deze auto was voor zijn tijd ongekend comfortabel en had de beschikking over zeer veel nieuwe features. Zo had de auto een voorwielophanging met dubbele wieldraagarmen die direct was afgeleid van het C111 prototype. Hierdoor was de auto zeer koersstabiel. Verder was het de eerste auto met een versterkte veiligheidskooi en kreukelzones. Daarnaast had de auto een voor die tijd zeer goede stroomlijn met een Cw-waarde van 0,41. Ook kregen de auto’s hydraulische klepspeling compensatie om het onderhoud te vergemakkelijken.

Deze 450 betreft een verlengde versie met de krachtige V8 M117 motor met 4.520cc en 225 pk. De auto is van 29-9-1973, het betreft een van de eerste 450 SEL die de fabriek uit rolden. De motor heeft een Bosch D Jetronic brandstofinspuiting, gekoppeld aan een 3 versnellingsautomaat wat maakt dat de auto zeer soepel en comfortabel rijdt. Onder de 10 seconden naar de 100 km/u en een top van 210 km/u waren in de jaren 70 zeer goede prestaties, zelfs naar huidige maatstaven komt de auto nog bijzonder goed mee. Ondanks zijn leeftijd van bijna 50 jaar rijdt de auto voortreffelijk. De motor loopt mooi rond, de bak schakelt goed en sturen en remmen gaat zoals toen hij nieuw was.

De vorige eigenaar heeft zo goed als ieder detail laten nalopen en restaureren. Zowel binnen als buiten verkeert de auto mede daarom in smetteloze staat. Omdat deze 450 SEL lang in Spanje heeft gereden is en was er van roestproblemen geen sprake.

Dit soort auto’s zijn in redelijke staat al zeldzaam, in deze staat op zijn minst zéér zeldzaam. Het gevoel wat deze auto u geeft is niet te beschrijven, het is net of u in een tijdmachine hebt plaatsgenomen en wakker wordt in het jaar 1973. Fantastisch!


Außergewöhnlich schöner Mercedes Benz 450 SEL mit nur 64.000 km auf dem Tacho. Kommt aus einer Sammlung. Das Auto ist in 929 Nautikblau lackiert mit einem 274 Hellbraunen Interieur. In dieses Auto wurde in den letzten Jahren viel Liebe gesteckt, was für ein Auftritt!

Die Spitzenklasse von Mercedes Benz in den Jahren 1972 bis 1980 hieß W116. Die Ingenieure in Sindelfingen haben wirklich alle Register gezogen, um „das beste Auto der Welt“ zu bauen, und das ist ihnen gelungen. Die Weltpresse war von diesem Auto begeistert und die technische Qualität stand außer Zweifel. Dieses Auto war für seine Zeit beispiellos komfortabel und verfügte über viele neue Funktionen. Zum Beispiel hatte das Auto eine Doppelquerlenker-Vorderradaufhängung, die direkt vom C111-Prototyp abgeleitet wurde. Dadurch war das Auto sehr stabil. Es war auch das erste Auto mit verstärktem Sicherheitskäfig und Knautschzonen. Außerdem hatte das Auto mit einem Cw-Wert von 0,41 für die damalige Zeit eine sehr gute Stromlinie. Die Autos erhielten außerdem einen hydraulischen Ventilspielausgleich, um die Wartung zu erleichtern.

Dieser 450er ist eine Langversion mit dem leistungsstarken V8-M117-Motor mit 4.520 ccm und 225 PS. Das Auto ist vom 29.09.1973, es ist einer der ersten 450 SEL, die aus dem Werk gerollt sind. Der Motor verfügt über eine Bosch D Jetronic-Kraftstoffeinspritzung, die mit einem 3-Gang-Automatikgetriebe gekoppelt ist, wodurch das Auto sehr ruhig und komfortabel zu fahren ist. Unter 10 Sekunden auf 100 km/h und eine Spitze von 210 km/h waren in den 1970er Jahren sehr gute Leistungen, auch nach heutigen Maßstäben ist das Auto noch sehr gut. Trotz seines Alters von fast 50 Jahren fährt sich das Auto hervorragend. Der Motor läuft gut, das Getriebe schaltet gut und Lenkung und Bremsen sind wie im Neuzustand.

Der Vorbesitzer hat viele Details akribisch überprüft und restauriert. Dies ist einer der Gründe, warum das Auto innen und außen in einem tadellosen Zustand ist. Da dieser 450 SEL sehr lange in Spanien gefahren hat, gibt es keine Rostprobleme.

Diese Wagentypen sind in vernünftigem Zustand schon selten, in diesem Zustand zumindest sehr selten. Das Gefühl dieses Autos ist unbeschreiblich, es ist wie in einer Zeitmaschine zu sitzen und im Jahr 1973 aufzuwachen. Fantastisch!


Exceptionally beautiful Mercedes Benz 450 SEL with only 64,000 km on its odometer. Coming from a collection. The car is finished in 929 Nautikblau with a 274 Light Brown interior. A lot of love has been put into this car in recent years, what an appearance!

The top class of Mercedes Benz in the years 1972 to 1980 was called W116. The Engineers in Sindelfingen really pulled out all the stops to make “the best car in the world”, and they succeeded. The world press was very enthusiastic about this car and the technical quality was beyond any doubt. This car was unprecedentedly comfortable for its time and had many new features at its disposal. For example, the car had a double wishbone front suspension derived directly from the C111 prototype. This made the car very stable. It was also the first car with a reinforced safety cage and deformation zones. In addition, the car had a very good streamline for that time with a Cw value of 0.41. The cars also received hydraulic valve clearance compensation to make maintenance easier.

This 450 is an extended version with the powerful V8 M117 engine with 4,520cc and 225 hp. The car is from 29-9-1973, it is one of the first 450 SEL that rolled out of the factory. The engine has a Bosch D Jetronic fuel injection, coupled to a 3-speed automatic transmission, which makes the car very smooth and comfortable to drive. Under 10 seconds to 100 km/h and a top of 210 km/h were very good performances in the 1970s, even by today’s standards the car is still very good. Despite its age of almost 50 years, the car drives excellently. The engine runs nicely, the gearbox shifts well and steering and braking are like when it was new.

The previous owner has meticulously checked and restored most details. This is one of the reasons why the car is in immaculate condition both inside and out. Because this 450 SEL has been driven for a long time in Spain there are a no rust problems.

These types of cars are already rare in reasonable condition, in this condition at least very rare. The feeling this car gives you is indescribable; it is like sitting in a time machine and waking up in the year 1973. Fantastic!

Colour Nautikblau 929
Upholstery Leather Light Brown 274
Metallic colour
leather upholstery
light alloy wheels
electric windows
armrest front
Sliding roof
Headlamp wipers
Type Mercedes Benz 450 SEL
1e toelating 29-09-1973
Transmissie Automaat 3 versnellingen
Aandrijfwijze Achterwielaandrijving
Motor 4520 cc
Koppel 368 Nm bij 3000 rpm
Vermogen 225 pk ( 165kW) bij 5000 rpm
Brandstof Benzine
Brandstof verbruik 14,5 liter/100 km
Brandstof verbruik realistisch 18 liter/100 km
Inhoud brandstoftank 96 liter
Topsnelheid 210 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 9,9 sec
Wielen voor 205/70 R14
Wielen achter 205/70 R14
Breedte 1,870 m
Lengte 5,060 m
Hoogte 1,430 m
Zitplaatsen 4
Gewicht EU 1755 kg
Gewicht RDW 1655 kg
Nederlandse nieuwprijs +/- Euro 45.000,-
Marge/BTW Marge
Datum Kilometer Werkzaamheden
29-09-1973 tenaamstelling
08-11-1987 Spaanse APK
29-09-1988 Spaanse APK
01-03-1990 Spaanse APK
17-06-1991 Spaanse APK
19-05-1992 Spaanse APK
03-06-1993 Spaanse APK
25-05-1994 Spaanse APK
24-05-1995 Spaanse APK
21-05-1996 Spaanse APK
13-05-1997 Spaanse APK
18-05-1998 Spaanse APK
27-05-1999 Spaanse APK
16-06-2000 Spaanse APK
05-06-2001 Spaanse APK
21-06-2002 Spaanse APK
23-06-2003 Spaanse APK
19-06-2004 Spaanse APK
07-09-2005 Spaanse APK
16-04-2007 Spaanse APK
01-08-2008 Spaanse APK
28-08-2008 Spaanse APK
28-04-2010 Spaanse APK
29-06-2011 Spaanse APK
23-10-2012 Spaanse APK
02-07-2015 Spaanse APK
29-07-2015 56.031 onderhoud
28-09-2015 56.780 onderhoud
01-07-2016 Spaanse APK
30-06-2017 Spaanse APK
07-03-2018 export naar Duitsland
07-05-2019 63.000 aankoop in Nederland

Deze auto wordt verkocht in opdracht van een klant, hierdoor vervallen de normaal geldende voorwaarden voor aflevering. Voor meer informatie staan wij u te allen tijde ter beschikking.

Overig aanbod

Klik Hier

Exterieur

Klik Hier

BMW M235i Cabriolet F23
201589.000 km€VERWACHT
Klik Hier

Exterieur

Klik Hier

BMW Alpina B7 Limousine E65
2007112.000 km€VERWACHT
Klik Hier

Exterieur

Klik Hier

BMW Alpina B3 Touring G21
202021.000 km€GERESERVEERD
Back To Top